واکنش تند مصر به سخنان اردوغان در سازمان ملل

واکنش تند مصر به سخنان اردوغان در سازمان ملل
پنج‌شنبه 3 مهر 1393 - 10:08

مصر با محکوم کردن سخنان رئیس جمهور ترکیه در جلسه افتتاحیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، نشست دوجانبه میان وزرای خارجه دو کشور را لغو کرد.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، رجب طیب اردوغان روز چهارشنبه (2 مهر ماه) در سخنانی در افتتاحیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: کشورش علیه "کودتای نظامی در مصر" خواهد ایستاد.

وزارت خارجه مصر در بیانیه ای اعلام کرد که با ناباوری و ناخرسندی تمام، اظهارات رئیس جمهور ترکیه را در افتتاحیه نشست های عادی مجمع عمومی سازمان ملل پیگیری کردیم که "دروغ و افترا" ناچیزترین صفتی است که می توان برای آن به کار برد و نقض آشکار و توهین به خواست ملت بزرگ مصر است که در حادثه 30 ژوئن، اراده خود را به رخ کشید.

در این بیانیه آمده است: بیان چنین اکاذیب و افتراهایی از سوی اردوغان که تمایل شدیدی به برانگیختن آشوب و انتشار تفرقه در منطقه خاورمیانه دارد، مساله عجیبی نیست و حمایت این کشور از گروه های تروریستی چه با حمایت سیاسی و چه با پشتیبانی مالی و یا پناه دادن در خاک خویش به هدف ضرر رساندن به منافع ملت های منطقه برای ارضای خواسته های شخصی و توهمات گذشته، موید این امر است.

وزارت خارجه مصر در بیانیه خود اضافه کرد، با توجه به زیاده روی رئیس جمهور ترکیه، سامح شکری، وزیر خارجه مصر، تصمیم گرفت نشست دوجانبه خود را که قرار بود به درخواست وزیر خارجه ترکیه در حاشیه نشست های مجمع عمومی برگزار شود، لغو کند.

قاهره آنکارا را به حمایت و پشتیبانی از گروه اخوان المسلمین متهم می کند. این گروه از سوی دولت مصر یک گروه تروریستی اعلام و متهم به دست داشتن در پرونده های خشونت، جاسوسی و شورش شده و تحت تعقیب است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها