با دستمزدهای ناچیز؛

15هزار ویتنامی در عربستان کار می‌کنند

15هزار ویتنامی در عربستان کار می‌کنند
پنج‌شنبه 3 مهر 1393 - 14:51

نماینده وزارت کار ویتنام اعلام کرد که بیش از 15 هزار کارگر ویتنامی در عربستان مشغول به کار هستند و ابراز امیدواری کرد که این تعداد افزایش پیدا کند.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری شبکه العالم در دیدار هیات کارگری ویتنام به ریاست "ین تن" نماینده وزارت کار ویتنام که صبح دیروز در اتاق بازرگانی ریاض برگزار شد، دو طرف راه های همکاری مشترک و امکان استفاده از کارگران مهارت دیده ویتنامی و طریقه تشریک مساعی در این خصوص را بررسی کردند.

تعدادی از شرکت های کارگری و استخدام ویتنامی که در این نشست حضور داشتند، در زمینه تامین کارگران ماهر با دستمزد ماهانه 350 دلار (معادل 1300 ریال سعودی) و کارگران غیرماهر با دستمزد 320 دلار معادل (1200 ریال سعودی) اعلام آمادگی کردند.

عضو شورای اداری اتاق بازرگانی ریاض و رییس کمیته بازار کار عربستان در دیدار با این هیات درباره شرایط کارگران توضیحاتی ارایه کرد و از تصمیمات جدید وزارت کار عربستان برای تساوی میان کارگران عربستانی و خارجی در زمینه حقوق و وظایف خبر داد.

عربستان سعودی به دلیل رفتارهای نامناسب با کارگران خارجی و اجحاف در حق آنها، همواره از سوی مجامع بین المللی مورد انتقاد قرار دارد.

سرکوب و رفتار نامناسب با کارگران خارجی در عربستان سعودی به ویژه به دنبال انتشار فیلم برخی از این رفتارهای زننده، انتقاد محافل حقوق بشری و بین المللی را به دنبال داشته است.

بسیاری از فعالان حقوق بشر و حقوق کارگران می‌گویند کارگران مهاجر در این کشور شرایط بسیار دشواری دارند.

عربستان سعودی اسفند ماه سال گذشته اعلام کرد که 350 هزار کارگر خارجی را به دلیل آنچه نقض قوانین و مقررات مربوط به اقامت عنوان کرد، طی پنج ماه از این کشور اخراج کرده است.

سخنگوی وزارت کشور عربستان نیز در همان زمان گفت که بیش از ۱۸ هزار کارگر خارجی در بازداشتگاه‌ها منتظر اخراج از این کشور هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها