در پی توافق فتح و حماس

تشکیلات خودگردان فلسطین، به غزه باز می گردد

تشکیلات خودگردان فلسطین، به غزه باز می گردد
جمعه 4 مهر 1393 - 13:26

العالم - جنبش های فتح و حماس، با دستیابی به توافق فراگیر در قاهره، زمینه بازگشت تشکیلات خودگردان به باریکه غزه را فراهم کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "جبریل الرجوب" عضو هیئت اعزامی جنبش فتح به به قاهره، گفت: درباره بازگشت تشکیلات خودگردان به غزه، به توافق فراگیر رسیدیم.

"موسی ابومرزوق" عضو هیئت اعزامی جنبش حماس به قاهره نیز با تایید این موضوع گفت: "توافق حاصل شد."

جنبش های فتح و حماس، از 2 ژوئن گذشته، برای پایان دادن به اختلافات و تشکیل دولت وفاق ملی، مذاکرات خود را در قاهره از سر گرفتند.

بر اساس توافق فراگیری که در قاهره میان دو جنبش حاصل شد، زمینه برای برگزاری کنفرانس ِ کمک کنندگان به بازسازی غزه فراهم خواهد شد تا در تاریخ 12 اکتبر، در قاهره گرد هم آیند.

"عزام الاحمد" رئیس هیئت اعزامی جنبش فتح به قاهره، روز پنجشنبه گفت: دو جنبش، بر سر برطرف کردن همه موانع از سر راه تشکیل دولت توافق ملی فلسطینی به توافق رسیدند. در این راستا، درباره برداشتن چندین گام برای اجرای همه بندهای توافق آشتی ملی به نتیجه رسیدیم.

الاحمد همچنین از تشکیل کمیته پیگیری متشکل از هر دو جنبش به اضافه دیگر گروه های فلسطینی، به منظور برداشتن همه موانع و یکپارچه سازی نهادهای امنیتی و غیرنظامی و حل مساله کارمندان خبر داد.

"موسی ابومرزوق" رئیس هیئت اعزامی حماس به قاهره نیز اعلام کرد که همه گذرگاه های فلسطینی، تحت نظر دولت توافق خواهد بود تا زمینه ورود مصالح لازم برای بازسازی باریکه غزه فراهم شود. همه کارمندان هم به کارهای خود برگردانده خواهند شد و بحران پرداخت حقوق نیز حل خواهد شد.

وی افزود: همه توافق هایی که در دیدارها حاصل شده است، اجرایی خواهد شد و برای دستیابی به وحدتی واقعی و آشتی حقیقی و تشکیل دولتی فعال که به همه تعهدات خود در کرانه باختری و باریکه غزه پایبند باشد، تلاش خواهد شد.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها