خطیب جمعه نجف اشرف: سابقه دارها را وزیر نکنید !

خطیب جمعه نجف اشرف: سابقه دارها را وزیر نکنید !
جمعه 4 مهر 1393 - 21:45

خطیب جمعه نجف اشرف، درباره واگذاری وزارتخانه های دفاع و کشور به افرادِ دارای سوء پیشینه قضائی هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "سید صدر الدین القبانچی" در خطبه نماز جمعه امروزِ نجف اشرف که در حسینیه "الفاطمیه الکبری" برگزار شد، اظهار داشت: باید در انتخاب وزیران دفاع و کشور با رعایت اصل پاکدستی و شایستگی شتاب کرد و همچنین، از انتخاب افرادِ دارای سوء پیشینۀ قضایی، اجتناب ورزید.
وی سپس از ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش خواست حاکمیت عراق را محترم بشمارد و در مبارزه با داعش، به مردم عراق اتکا کند.
خطیب جمعه نجف اشرف سپس با تاکید بر ضرورت خشکاندن ریشه های حمایت مالی و تسلیحاتی از گروه های تروریستی خاطر نشان کرد: اگر منابع مالی، انسانی و تسلیحاتی داعش ازبین نرود، حملات هوایی بی فایده خواهد بود. در آن صورت مشخص می شود که ائتلاف بین المللی، به دنبال وارد شدن در جنگی بی پایان است.
وی، کوتاهی نیروی هوایی ارتش و خیانت فرماندهان امنیتی را علت فاجعه منطقه الصقلاویه دانست و گفت: فرماندهان امنیتیِ مقصر باید شناسایی و محاکمه شوند و ارتش باید بر نیروهای مردمی تکیه کند.
القبانچی سپس با اشاره به افزایش اختلافات منطقه کردستان با دولت مرکزی در بغداد، تاکید کرد: حل اختلافات و مشکلات کشور، مستلزم مذاکره، رجوع به قانون اساسی و پرهیز از پرخاشگری است.
وی در ادامه، اصلاح نظام آموزشی مدارس عراق را خواستار شد و گفت: نظام آموزشی عراق، که از 36 سال پیش و با اهداف فرقه ای و کینه توزانه نوشته شده است، باید کاملاً اصلاح شود و اصلاحات جزئی، ناکافی است.
فراکسیون ائتلاف گروه های عراقی در مجلس، 20 شهریور ماه گذشته، از معرفی نامزدهایی جدید برای تصدی پست های وزارت کشور و وزارت دفاع به نخست وزیر خبر داد و افزود: به احتمال قوی، وزیران کشور و دفاع، پس از عید سعید قربان، انتخاب خواهند شد.
"جابر الجابری"، نامزد ائتلاف گروه های عراقی، و "ریاض غریب" نامزد ائتلاف ملی، نتوانستند از نمایندگان مجلس عراق، برای تصدی پست های وزارت دفاع و کشور، رأی اعتماد بگیرند.
سید صدر الدین القبانچی، پیش از این نیز، درباره لغو قانون بازخواست و عدالت و خطرِ روی کارآمدن مجدد اعضای حزب منحله بعث، به حیدر العبادی نخست وزیر عراق هشدار داده بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها