وزیر خارجه عراق: با افکار داعشی مقابله کنید

وزیر خارجه عراق: با افکار داعشی مقابله کنید
شنبه 5 مهر 1393 - 15:25

وزیر خارجه عراق، از سازمان همکاری اسلامی خواست، برای مقابله با اندیشه های رو به گسترشِ "داعش" در جوامع اسلامی، راهبردی ایجاد کند.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم "ابراهیم جعفری" در اجلاس هماهنگی اعضای سازمان همکاری اسلامی که در حاشیه نشست های سازمان ملل در نیویورک برگزار شد، اظهار داشت: امروز ما با داعش به عنوان تشکیلاتی تروریستی مواجهیم که از امکانات گسترده ای متفاوت با امکانات سازمان القاعده برخوردار است.

وی افزود: این گروه بر اراضی سوریه و عراق مسلط شد و تشکیلاتی را تحت عنوان "دولت اسلامی" تشکیل داد و با اعلام خلافت خودخوانده، به سازمانی تروریستی تبدیل شد که همه داوطلبان منطقه و جهان را جذب می کند، تاجایی که دیگر گروه های تروریستی، با سرکرده داعش بیعت می کنند، و تحت فرمان او به فعالیت می پردازند.

جعفری تأکید کرد که داعش امروزه به تشکیلاتی خطرناکتر از القاعده تبدیل شده است.

جعفری در ادامه از پشتیبانی جامعه جهانی و کشورهای دوست و کشورهای همسایه عراق به ویژه جمهوری اسلامی ایران و سازمان ها و نهادهایی که به آوارگان عراقی کمک های بشردوستانه کردند، تجلیل و قدردانی کرد.

وی همچنین از حمایت نظامی و پشتیبانی هوایی آمریکا و فرانسه و دیگر کشورها از عراق، در جنگ با داعش، تشکر کرد.

وزیر خارجه عراق تاکید کرد: سازمان همکاری اسلامی، نیازمند راهبردی روشن برای مقابله با افکار و اندیشه های این آفت است که دامنگیر جوامع ما شده است. به همین سبب باید مقابله با این پدیده را در اولویت برنامه های خود قرار دهیم، زیرا تهدید و خطر این آفت، پیش از دیگران، متوجهِ کشورهای اسلامی است.

ابراهیم جعفری از کشورهای عضو شورای همکاری اسلامی خواست، هرگونه تجاوز به هر یک از کشورهای اسلامی را تجاوز به همه جهان اسلام تلقی کنند، و بر ضرورت قرار گرفتن در صف کشورهای دوستی که با داعش و خطر آن می جنگند، تاکید کرد.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها