جلوگیری از تخلیه بار کشتی صهیونیستی در آمریکا

جلوگیری از تخلیه بار کشتی صهیونیستی در آمریکا
يکشنبه 6 مهر 1393 - 11:49

معترضان آمریکایی در اوکلند واقع در ایالت کالیفرنیا، از تخلیه محموله یک کشتی باری رژیم صهیونیستی جلوگیری کردند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، رادیو  رژیم صهیونیستی اعلام کرد که معترضان مانع از آن شدند که این کشتی باری محموله خود را در بندر کالیفرنیا تخلیه کند.
روزنامه جروزالم پست ، چاپ رژیم صهیونیستی نیز با انتشار این خبر در پایگاه اینترنتی خود خاطرنشان کرد: استیو زلتزر رییس گروه کمیته اقدام برای متوقف کردن کشتی باری "زیم" گفته است که حدود 200 نفر از معترضان در طول روز و حتی شب در بندر منتظر بودند تا نگذارند این کشتی محموله خود را تخلیه کند.
بنابر این گزارش، فعالان آمریکایی و کانادایی جنبش "بی دی اس" از ماه اوت در تلاشند تا مانع از پهلو گرفتن کشتی های باری صهیونیستی در بنادر اوکلند در ایالت کالیفرنیا، سیاتل و ونکوور شوند.
این گروه از فعالان بخشی از یک جنبش اعتراضی هستند که "بستن راه کشتی ها " نام دارد.
این فعالان در توجیه اقدام خود اعلام کرده اند که کشتی زیم از زمان ساخت آن در سال 1945 توسط آژانس موسوم به "یهود برای اسراییل" و "هیسترادوت" در خدمت مهاجرت و استعمار صهیونیستی بوده و مهاجران را به فلسطین انتقال می داده است؛ و در جنگ سال 1948 نیز تنها ارتباط دریایی صهیونیستها از طریق این کشتی بود که غذا ، بار و تجهیزات نظامی مورد استفاده برای تحقق روز نکبت (فاجعه اشغال سرزمین فلسطین) را جابجا می کرد.
منابع مالی حاصل از فعالیت های تجاری کشتی زیم در سرتاسر جهان امروزه برای اشغال فلسطین مورد استفاده قرار می گیرد. 
اتحادیه بین المللی لانگشورمن و ورهاوسمن  (ILWU) ، که در سال 2010 در اعتراض به حادثه حمله کماندوهای اسراییلی به کشتی "ماوی مرمره" از تخلیه محموله کشتی زیم خودداری کرد، اعلام کرده است هیچ برنامه ای برای مشارکت در برنامه اعتراضی امسال ندارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها