استعفای وزیر حزب کامرون به‌خاطر رسوایی اخلاقی

استعفای وزیر حزب کامرون به‌خاطر رسوایی اخلاقی
يکشنبه 6 مهر 1393 - 19:53

وزير جامعه مدني انگليس به دليل افشا شدن تلاش برای برقراری رابطه با خبرنگاری که خود را به دروغ یک زن جوان معرفی کرده بود، از سمت خود استعفا داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، بروکز نیومارک، وزیر جامعه مدنی در کابینه دیوید کامرون نخست‌وزیر انگلیس بود، اما پس از انتشار عکسی از وی در روزنامه ساندی‌میرور استعفای خود را تقدیم کرد که پذیرفته شد.

پس از مکالمه خصوصی ایتنرنتی با خبرنگاری که خود را یک دختر 20 ساله معرفی می‌کرد، نیومارک یک عکس از خودش را در حالی که لباس زیر به تن دارد، ارسال کرد. پس از آن این وزیر از خبرنگار دعوت کرد که در جریان کنفرانس حزب محافظه‌کار که امروز (یکشنبه) آغاز می‌شود، با او دیدار کند.

روزنامه ساندی‌میرور در این باره نوشت: نیومارک 56 سالۀ متاهل و دارای پنج فرزند، یک سری عکس‌های نامتعارف از خود را به صورت آنلاین برای خبرنگار مردی که فکر می‌کرد یک فعال زن جوان است، ارسال کرده بود.

استعفاي نيومارک از وزارت يک اتفاق غيرمنتظره و منفي براي ديويد کامرون نخست وزير انگليس، محسوب مي شود، چون نيومارک از اعضاي حزب محافظه کار به رهبري کامرون بوده و قرار است امروز يکشنبه اين حزب نشستي را براي بررسي سياست هاي آن براي شرکت در انتخابات آتي عمومي برگزار کند.

نیومارک که از سال 2005 عضو محافظه کار پارلمان انگلیس است، در سخنانی گفت: من از سمت وزیر جامعه مدنی استعفا دادم. می‌خواهم که در این برهه زمانی حریم خصوصی خانواده‌ام رعایت شود. من همچنان یکی از وفاداران دولت کنونی باقی می‌مانم.

کنفرانس محافظه‌کاران با هدف تبیین راهکار برای انتخاب مجدد در انتخابات مه 2015 صورت می‌گیرد، اما استعفای این وزیر دومین ضربه به نخست‌وزیر انگلیس محسوب می‌شود.

روز شنبه یکی از قانونگذاران محافظه‌کار به حزب مستقل بریتانیا پیوست. دفتر نخست‌وزیر انگلیس با انتشار بیانیه‌ای گفت که استعفای بروکز نیومارک را پذیرفته است و راب‌ویلسون قانونگذار محافظه‌کار، وزیر جامعه مدنی خواهد شد.

علاوه بر آن انتقادات اخير، حزب بريتانياي مستقل که به دليل رويکرد ضد اتحاديه اروپا، توانسته محبوبيت خوبي در انگليس کسب کند نيز موجب شده تا دیوید کامرون به شدت از جانب اين حزب احساس خطر کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها