حرف‌وحدیث درباره کمک ‌نظامی بلاعوض ایران به لبنان

حرف‌وحدیث درباره کمک ‌نظامی بلاعوض ایران به لبنان
پنج‌شنبه 10 مهر 1393 - 20:13

العالم - "جبران باسیل" وزیر امورخارجه لبنان از تصمیم ایران برای کمک نظامی بلاعوض ایران به ارتش کشورش برای مقابله با تروریسم استقبال کرد.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم، "علی شمخانی" دبیر شورای امنیت ملی کشورمان که چند روز پیش، به بیروت سفر کرده بود، به ارتش لبنان پیشنهاد کمک نظامی بلاعوض کرد تا بتواند در مقابل خطر تروریسم تروریسم و دیگر گروه های تکفیری، از کشور دفاع کند.

وزیر امورخارجه لبنان با استقبال از این پیشنهاد جمهوری اسلامی، آن را به مثابه درک ضرورت حمایت از ارتش و توانمندی های آن به منظور انجام وظایف ملی دانست.

جبران باسیل روز پنجشنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: ما از اصل کمک به ارتش لبنان استقبال می کنیم، بنابراین هر کشوری که به ما کمک کند، به مثابه هوشیاری آن کشور و درک هر چه بهتر ضرورت حمایت از ارتش لبنان است تا بتواند به مسئولیت های ملی خود عمل کند.

اما ظاهرا، برخی به این حرف ها بسنده نمی کنند و بر این باورند که پذیرش کمک نظامی ایران باید عاملی کمک کننده در یاری ارتش برای مقابله با تروریسم باشد تا کشور از شرایط امنیتی که به آن گرفتار شده است، برهد.

"کامل الرفاعی" نماینده مجلس لبنان در این خصوص به شبکه العالم گفت: ما از این طرح جمهوری اسلامی ایران سپاسگزاریم، طرحی که بر پایه حمایت از ارتش لبنان با انواع سلاح ها، بی هیچ قید و شرطی و بدون مابه ازای مالی استوار است و تنها هدف از آن کمک به لبنان برای مقابله با شرایط سختی است که به آن گرفتار آمده است.

وی افزود: به همین سبب امیدواریم که مسئولان رسمی و دولت لبنان، این طرح را بپذیرد و آن را در جهت تقویت ارتش به منظور مقابله با گروه های تندرو به کارگیرد.

2-10:33
26 

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها