ارتش لبنان: کمک 3 میلیارد دلاری عربستان چه شد؟

ارتش لبنان: کمک 3 میلیارد دلاری عربستان چه شد؟
پنج‌شنبه 10 مهر 1393 - 21:21

العالم - فرمانده ارتش لبنان اعلام کرد: عربستان، کمک مالی سه میلیارد دلاری که قولِ آن را به ارتش لبنان داده بود، نداده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سرهنگ عماد قهوه جی روز پنجشنبه گفت: تاکنون هیچ یک از کشورهایی که قولِ کمک به ارتش لبنان را داده بودند، به وعده خود عمل نکرده اند. به عنوان مثال، عربستان که قولِ کمک سه میلیارد دلاری به ارتش لبنان داده بود، تاکنون این مبلغ را به ما نداده است.

فرمانده ارتش لبنان تاکید کرد: در زمان حاضر، ارتش لبنان، به حمایت تجهیزاتی از قبیل دوربین های دید در شب و تفنگ های دوربین دار دوربرد نیازمند است. علاوه بر آن، نیازمند بهبود فن آوری سامانه های نظامی ارتش لبنان هستیم.

وی سپس درباره احتمال از سرگیری درگیری ها در دو سوی منطقه عرسال در مرز سوریه و لبنان هشدار داد و گفت: ارتش لبنان، نیروهای خود را در تپه های عرسال مستقر کرد و این منطقه را از مناطق اطراف آن جدا کرد تا بتواند عناصر مسلح را محاصره کند دو جلوی هرگونه امدادرسانی و پشتیبانی از آنان را بگیرد.

وی تاکید کرد که حزب الله در درگیری های عرسال شرکت ندارد و مراکز استقرار نیروهای حزب الله، 12 کیلومتر با مراکز ارتش لبنان فاصله دارد.

فرمانده ارتش لبنان با اشاره به این که ارتش، اردوگاه های پناهندگان سوری را تحت نظر دارد و افراد مشکوک را بازرسی می کند، خاطر نشان کرد: در درگیری های عرسال، از داخل اردوگاه به ما حمله شد.

وی همچنین در پاسخ به سئوالی درباره هویت "عماد جمعه" تروریست بازداشت شده ای که عناصر مسلح، آزادی او در قبال سربازان ربوده شده ارتش لبنان را خواستار شده اند، گفت: جمعه، یکی از مسئولان سازمان داعش است که در بازجویی اعتراف کرد گروه های مسلح برای حمله به ارتش لبنان برنامه ریزی کرده بودند و به دنبال اشغال روستاهای شیعی و مسیحی در بقاع بودند تا در لبنان فتنه مذهبی و طایفه ای به پا کنند.

سرهنگ قهوه جی در پایان فاش کرد که ارتش لبنان، یک گروهک تروریستی را در طرابلس رصد و شناسنایی کرده است و در حال پیگرد افراد این گروهک، بدون هرگونه درگیری و به دور از ریخته شدن خون بیگناهان است.
26 

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها