چرا غرب در جنگ علیه داعش اشتباه کرد؟

چرا غرب در جنگ علیه داعش اشتباه کرد؟
جمعه 11 مهر 1393 - 15:00

روزنامه فایننشال تایمز در مقاله ای تحت عنوان "اشتباه فاحشی که غرب در مبارزه با گروه تروریستی داعش مرتکب شد"، نبود تصویر روشنی از آینده سیاسی یا راهبرد خروج از منطقه را با توجه به وجود منافع گوناگون ترکیه و عربستان، مورد نقد و بررسی قرار داده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، فیلیپ استیونز نویسنده و تحلیلگر روزنامه انگلیسی فایننشیال تایمز در این مقاله نوشت: طبیعی بود که جهانیان اینهمه تردید دولت آمریکا در تصمیم گیری برای مقابله با تهدیدات گروهک تروریستی موسوم به دولت اسلامی در عراق و سوریه را دنبال کند زیرا تجربه های پیشین آمریکا در افغانستان و عراق پیش روی افکار عمومی است.

استیونز نوشت: اشتباه آشکار غرب این است که این دخالت در پرتو نبود تصویر روشنی از آینده سیاسی و یا یک راهبرد خروج از منطقه صورت می گیرد زیرا ترکیه به عنوان مثال - بدون توجه زیاد به تضمین رسیدن کمک هایش به مخالفان مسلح سوری و نه سایر گروههای مسلح- خواهان سرنگونی نظام بشار اسد رئیس جمهور سوریه است.

وی نوشت: اما عربستان در ضرورت شکست تندروهای دولت اسلامی (داعش)، اهدافی را در سرمی پروراند؛ به شرط آنکه شکست داعش، موجب تقویت نفوذ ایران نشود.

استیونز در پایان این مقاله نوشت: امکان ندارد غربی ها بدون داشتن راهبردی مشخص در منطقه مشتعل خاورمیانه درخصوص خروج نیروهای غربی و ترسیم دورنمای پس از شکست تروریست های داعش، به پیروزی دست یابند.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها