کمیساریای حقوق بشر از بازداشت نبیل رجب ابراز نگرانی کرد

کمیساریای حقوق بشر از بازداشت نبیل رجب ابراز نگرانی کرد
جمعه 11 مهر 1393 - 22:41

کمیسیاریای عالی حقوق بشر سازمان ملل، از بازداشت مجدد نبیل رجب رئیس مرکز حقوق بشر بحرین ابراز نگرانی کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، نبیل رجب پس از دیدار با شماری از مسئولان حقوق بشری در خارج از بحرین، 24 ساعت پس از بازگشت به این کشور، بازداشت شد. اتهام وی توهین به مقامات وزارت کشور عنوان شده است.

"رابرت کالول" سخنگوی کمیساریای عالی حقوق بشر با تاکید بر این که نبیل رجب، در سفر خود به خارج از کشور، با شماری از مسئولان دفتر حقوق بشر سازمان ملل در ژنو دیدار کرد، گفت: رجب، به توهین آشکارا به حکومت بر روی پایگاه های اجتماعی متهم شده است و تا روز پنج شنبه آینده که از او بازجویی می شود، در بازداشت خواهد بود.

نبیل رجب که ریاست مرکز حقوق بشر بحرین را برعهده دارد و اخیرا از زندان رژیم آل خلیفه آزاد شده است، پیش از این به اتهام "تجمع بدون مجوز" و "توهین به دولت " به مدت دو سال در زندان بود.

بازداشت این فعال حقوق بشری، تنها یک ماه پس از بازداشت "مریم الخواجه" یکی دیگر از فعالان حقوق بشر بحرین صورت می گیرد که او نیز به محض ورود به کشور، در فرودگاه به اتهام تعرض به یک افسر پلیس بازداشت شد.

"رابرت کالول" در کنفرانس مطبوعاتی در ژنو تاکید کرد که بازداشت دو تن از مدافعان شاخص حقوق بشر نظیر نبیل رجب و مریم الخواجه، به مثابه پیامی برای ارعاب دیگر فعالان حقوق بشر بحرین است که از شهرت کمتری برخوردارند.

سازمانهای دیده بان حقوق بشر و عفو بین الملل به همراه شبکه عربی حقوق بشر نیز امروز خواستار آزادی نبیل رجب شده بودند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها