واکنش کامرون به قتل چهارمین گروگان انگلیسی داعش

واکنش کامرون به قتل چهارمین گروگان انگلیسی داعش
شنبه 12 مهر 1393 - 16:05

دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس، روز شنبه اقدام داعش در زمینه بریدن سر یک تبعه انگلیسی دیگر در سوریه را غیر قابل بخشش خواند و اعلام کرد که این قتل باز هم ثابت می کند گروه تندروی داعش باید نابود شود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، گروه تروریستی داعش روز جمعه (11 مهر ماه 1393) تصاویری ویدیویی از بریده شدن سر آلن هنینگ امداد گر و چهارمین گروگان انگلیسی را پخش کرد.
هنینگ در ماه دسامبر سال 2013 در سوریه ربوده شده بود.
داعش اعدام آلن هنینگ را پاسخی به حملات هوایی انگلیس به پایگاه های خود درعراق اعلام و تهدید کرد پیتر کاسیگ دیگرگروگان آمریکایی، قربانی بعدی خواهد بود.
این گروه اعلام کرد: خون آلن هنینگ بر گردن پارلمان انگلستان است که به نفع حمله به ما در عراق رای داده است.
بنابر این گزارش کامرون پس از شنیدن گزارش امنیتی مقامات وزارت خارجه، دستگاه های اطلاعاتی و مقامات ارشد نظامی این کشور در خصوص تحولات اخیر، در واکنش به کشته شدن آلن هنینگ اعلام کرد: آنها از لحاظ فساد و انحراف به پایین ترین درجه ممکن رسیده اند و هیچ یک از درخواست های مطرح شده، باعث تغییر رویکرد آنها نشد.
نخست وزیر انگلیس گفت: تصاویر ویدیویی که شامگاه جمعه منتشر شد و در آن هنینگ در حال قرائت یک پیغام ضد کشورهای غربی بود، حاکی از عملکرد منزجر کننده گروه داعش است و نشان می دهد این گروه به هیچ منطقی پایبند نیست.
وی قتل آلن هنینگ را اقدامی به شدت تنفر انگیز، غیر منطقی و غیر قابل بخشش دانست و افزود: هر کس در خصوص این گروه تردیدی داشته باشد، اکنون می تواند ببیند که آنها تا چه اندازه متوحش و مایه انزجار هستند.
کامرون درباره این که آیا این گروه تندرو به قتل گروگان های غربی ادامه خواهد داد یا  نه، خاطرنشان کرد،  تنها راه متوقف کردن این گروه از طریق اقدام نظامی است.
نخست وزیر انگلیس گفت: این واقعیت که آنها توانستند هنینگ را به چنین شکلی به قتل برسانند، ماهیت گروهی را که با آن روبرو هستیم نشان می دهد. ما باید هرچه در توان داریم انجام دهیم تا این گروه تروریستی را شکست دهیم. ما باید علیه این گروه اقدام کنیم و آنها را مسوول چنین حوادثی بدانیم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها