در گفت وگو با العالم؛

جرمی کوربن: ظهور داعش ناشی از دخالت غرب است

يکشنبه 13 مهر 1393 - 14:49

جرمی کوربن نماینده پارلمان انگلیس، مداخله کشورهای غربی را زمینه ساز ظهور داعش در منطقه عنوان کرد.

جرمی کوربن نماینده پارلمان انگلیس در حاشیه تظاهرات ضد جنگ در شهر لندن پایتخت انگلیس در گفت وگو با خبرنگار شبکه خبری العالم گفت: من با حضور انگلیس (در ائتلاف) علیه داعش مخالفم زیرا طی 23 سال جنگ با تروریسم هزاران تن کشته شدند؛ حال آنکه سود آن تنها به جیب سوداگران اسلحه و نفت رفت.

وی با وحشتناک خواندن خسارت های وارد شده به عراق و سوریه، دخالت ائتلاف بین المللی در این جنگ را موجب وخیم ترشدن اوضاع برشمرد.

کوربن تاکید کرد که کشورهای غربی بستر مناسب را برای پیدایش و ظهور تروریست های داعش فراهم کرده اند.

درهمین حال، کوين اووندين هماهنگ کننده ائتلاف "جنگ را متوقف کنید" نیز در حاشیه این تظاهرات در گفت و گو با خبرنگار العالم تصریح کرد: داعش به دنبال تهاجم کشورهای غربی به خاورمیانه و به پشتوانه عربستان و حمایت مالی این کشور ظهور پیدا کرد.

شهر لندن پایتخت شاهد برپایی تظاهرات مردمی در محکومیت حملات نیروهای ائتلاف آمریکا در سوریه و عراق بود. شرکت کنندگان در این تظاهرات با محکوم کردن جنایات داعش، خواستار توقف فوری این جنایات شدند.

تظاهرکنندگان، ائتلاف تحت رهبری آمریکا علیه داعش را به ریاکاری سیاسی، حمایت از تروریسم و مداخله در خاورمیانه به هدف تقسیم منطقه و تسلط بر منابع ثروت آن، متهم کردند.

تظاهرکنندگان که در هوای بارانی لندن به سمت مقر دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس حرکت می کردند با سردادن شعارهایی چون " بمباران عراق و جنگ علیه سوریه را متوقف کنید، جنگ سوم عراق پذیرفتنی نیست" این اقدام را غیراخلاقی برشمردند.

یکی از تظاهرکنندگان به خبرنگار العالم گفت: اقدام نظامی چیزی را حل نمی کند و لازم حکومت انگلیس در تصمیم خود مبنی بر مشارکت در این جنگ بازنگری کند.

وی با وحشتناک خواندن جنایات داعش و درخواست برای توقف آن، گفت: حکومت انگلیس باید به چندین سوال درخصوص تعاملش با تروریسم در گذشته پاسخگو باشد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها