پشت پردۀ بی‌برنامگی غرب در حمله به داعش

پشت پردۀ بی‌برنامگی غرب در حمله به داعش
دوشنبه 14 مهر 1393 - 19:18

العالم - روزنامه "ایندی پندنت" فاش کرد که کشورهای غربی - عربی در عملیات علیه داعش، جدول زمانی مشخص تعیین نکرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "رابرت فیسک" نویسنده و روزنامه نگار کهنه‌کار انگلیسی در مقاله‌ای در روزنامه ایندی پندنت، سؤالاتی بی‌پاسخ مطرح کرد که نیت و قصد حقیقی ائتلاف غربی - عربی ضد داعش را زیر سئوال می برد.

در این مقاله آمده است: با توجه به این که حمله هوایی ائتلاف غربی - عربی علیه داعش به هدایت آمریکا شکست خورده و ناکارآمدی خود را ثابت کرده است، سئوال این است که مرحله پس از حمله هوایی چه خواهد بود؟

وی افزود: نکته دیگر این که با توجه به شکست حمله هوایی ائتلاف غربی - عربی علیه داعش، چرا انگلیس، با علم به ناکارآمدی چنین شیوه ای، به آن پیوست؟

فیسک با تاکید بر این که ائتلاف کشورهای غربی - عربی ، در حمله به داعش، جدول زمان بندی تعیین نکرده اند، این سئوال را مطرح کرد که "آیا حملات هوایی بی تاثیر، تا ابد ادامه خواهد یافت؟"

وی در ادامه نوشت: دخالت نظامی "دیوید کامرون" نخست وزیر انگلیس (در عراق و سوریه)، با اهدافی صرفا سیاسی صورت گرفت و در واقع وی بیم آن را داشت که در پی شکست عملیات علیه داعش، رقبای سیاسی او در داخل انگلیس، کمک نکردن این کشور در این عملیات را بهانه کنند، اما کامرون با پیوستن به این عملیات، زمینه هرگونه حرف و حدیث علیه خود را از بین برد.

فیسک تاکید کرد که کشورهای غربی، در ارائه راه حل های نظامی، فاقد تفاهم هستند و تنها وقتی بحران های منطقۀ پرتنش خاورمیانه به اوج می رسد، بدون هرگونه تلاشی برای فهم درست و عمیق واقعیت های این منطقه، اقدام به عملیات نظامی در آن می کنند.

نویسنده انگلیسی در پایان نوشت: اعضای سازمان داعش، در زمان صدام رئیس جمهور پیشین عراق رنج ها کشیده اند و پس از آن نیز در معرض حملات آمریکا و انگلیس قرار گرفتند و در تمام این مدت، دیگر چیزی به اسم عدالت یا رحم و مروت در وجود آن ها نمانده است، به این ترتیب، آن ها به هیچ وجه چیزی از اسلام در چنته ندارند و مذاکره با آنان بسیار دشوار است.

26

پربیننده ترین خبرها