تصاویر اختصاصی از داخل منطقه الدخانیه در ریف دمشق

سه شنبه 15 مهر 1393 - 15:54

ارتش سوریه، پس از یک ماه درگیری شدید با تروریستها، سرانجام منطقه الدخانیه در ریف دمشق را آزاد کرد.

"مازن سلمو" خبرنگار شبکه العالم که نیروهای ارتش سوریه را در عملیات آزاد سازی این منطقه همراهی کرده است، گزارش داد: نیروهای ارتش سوریه عناصر گروهک تروریستی جیش الاسلام را به عقب نشینی از منطقه حی الدخانیه در ریف دمشق واداشتند، به طوری که عناصر این گروهک، ناچار به فرار جمعی از این منطقه شدند.

یکی از فرماندهان عملیاتی ارتش سوریه به خبرنگار العالم گفت: منطقه الدخانیه و همچنین منطقه الکباس را به طور کامل آزاد کردیم، و شمار زیادی از عناصر تروریست را به هلاکت رساندیم.

یکی از نیروی ارتش سوریه هم در مصاحبه با خبرنگار العالم تأکید کرد: آن ها به سمت دشت "عین ترما" گریختند و هنگام فرار، زخمی های خود را به ضرب گلوله خلاص می کردند.

در این میان، واحد خنثی سازی بمب در ارتش سوریه، ده ها بمبی را که تروریستها در این منطقه کار گذاشته شده بودند، خنثی کرد.

نیروهای ارتش تونل هایی را که توسط گروه های مسلح حفر شده بود و از آن برای انتقال سلاح و نفر استفاده می شد، شناسایی کردند.

علاوه بر آن، واحد پیاده نظام ارتش سوریه توانست پایگاه های ایست بازرسی در این منطقه را مستحکم سازد تا پاکسازی دیگر مناطق اطراف، با پشتیبانی این پایگاه ها ممکن شود.

یک منبع ارتش سوریه خاطر نشان کرد: پسمانده های عناصر مسلح پس از شکست نقشه های نظامی و خسارت های سنگینی که به آن ها وارد شد، به منطقه عین ترما گریختند که پیشاپیش همه فراری ها، عناصر مسلح گروه زهران علوش بودند.

برپایه این گزارش، آثار گلوله و خرابی بر دیوارهای خانه ها مشاهده می شود و این مساله ثابت می کند که گروه های مسلح از خانه های مردم به عنوان پایگاه های نظامی استفاده می کردند.

در پی فرار عناصر مسلح به منطقه عین ترما، ارتش سوریه، شماری از پایگاه های نظامی گروه های تروریستی در عین ترما را نیز هدف قرار داد.

به گفته کارشناسان نظامی، آزادسازی منطقه الدخانیه در ریف دمشق، ارتش سوریه را قادر خواهد ساخت عملیات خود را در دشت عین ترما، منطقه جوبر و دیگر مناطق الغوطه الشرقیه گسترش دهد، زیرا این منطقه از موقعیت راهبردی برخوردار است.

7-06:34
26

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها