تصاویری از داخل تونلهای تروریستها در غوطه شرقی

چهارشنبه 16 مهر 1393 - 09:30

ارتش سوريه پس از آزاد سازی منطقه الدخانيه در غوطه شرقي ریف دمشق در حال پيشروي به طرف منطقه عين ترما، توانست منطقه زملكا را تحت کنترل خود در آورد.

"دارین فضل" خبرنگار شبکه العالم گزارش داد، ارتش سوريه و نيروهاي امنيتي اين كشور با بهره برداري از شكست عناصر مسلح در منطقه الدخانيه در ریف دمشق براي پيشرفت به طرف عين ترما وارد عمل شدند.

يكي از افسران ارتش سوريه به خبرنگار العالم گفت: ارتش توانست در عمليات پاكسازي الكباس و الدخانيه، بر اکثر مناطق عين ترما تسلط يابد. عناصر مسلح روحيه خود را از دست داده اند و در حال فرار هستند.

تروریستها در منطقه الدخانيه براي جلوگيري از پيشروي نيروهاي ارتش سوريه، ساختمان ها را بمب گذاري و منفجر كردند، این اقدام خسارات فراوانی به همراه داشته است.

يكي از شهرونداني كه پس از آزادي اين منطقه به منزلش بازگشته است به خبرنگار العالم گفت: عناصر مسلح خانه هاي شهروندان را منفجر و ساكنان را از شهر بیرون كردند و اين همان آزادي است كه عناصر مسلح به دنبال آن هستند!

گروه خبري العالم از يكي از تونل هايي كه اخيرا كشف شده است و منطقه الدخانيه را به منطقه عين ترما متصل مي كند، تصويربرداري كرد. اين تونل يكي از راه هاي اصلي پشتیبانی عناصر مسلح بودند كه براي انتقال ربوده شدگان به مناطق ديگر از آن استفاده مي كردند.

پس از آزادي منطقه الدخانيه، ارتش سوریه در منطقه عين ترما موفقيت چشمگيري به دست آورد و همچنين بر منطقه زملكا نيز تسلط يافت.

برقراري امنيت و ثبات در منطقه الدخانيه به لحاظ قطع كردن راه امدادرساني به ترويست ها و متوقف كردن تهديدهاي آنها عليه مناطق شهری به ويژه صدها هزار شهروند سوري در مناطق جرامانا و اطراف آن بسيار حائز اهميت است.

10/7

 

پربیننده ترین خبرها