گزارش تصویری العالم از هلاکت 50داعشی درکوبانی

چهارشنبه 16 مهر 1393 - 21:00

دمشق، العالم ـ یگانهای حمایت از ملت کُرد با کمین در بیمارستان الامل در داخل شهر عین العرب (کوبانی)، حدود 50 نفر از عناصر مسلح و تروریستی داعش را به هلاکت رساندند.

مازن سلمو، خبرنگار العالم در سوریه، به نقل از منابع نظامی گزارش داد: یگان های حمایت از ملت کُرد پس از بمبگذاری و کمین در بیمارستان الامل کوبانی، خسارت های گسترده به عناصر داعش وارد کردند و در پی آن عناصر مسلح این گروهک تروریستی از سمت شرقی عین العرب عقب نشینی کردند.
خبرنگار العالم افزود: درگیری های شدید میان مبارزان کُرد و عناصر داعش در ورودی جنوبی عین العرب همچنان ادامه دارد این درحالی است که منابع نظامی تسلط داعش بر تپه "مشت نور" تپه راهبردی مشرف بر شهر عین العرب (کوبانی) در مرز سوریه و ترکیه را مورد تایید قرار داده اند. همچنین درگیریهایی میان دو طرف در جنوب شرقی عین العرب در حال وقوع است.
خبرنگار العالم همچنین تاکید کرد که عملیات نظامی ارتش سوریه در شهرها بویژه در دیرالزور ادامه دارد، درگیریهای شدید میان یگان هایی از ارتش سوریه و عناصر داعش در الرشیدیه منجر به کشته شدن شماری از عناصر مسلح داعش و تخریب چند خودروی آنها شد.
در البوکمال نیز انفجار یک بمب کارگذاشته شده در خودروی گروهک داعش، شماری کشته از عناصر مسلح برجای گذاشت.
در الحویقه ارتش سوریه چندین پایگاه داعش در منطقه را هدف قرار داد و منابع نظامی کشته شدن شماری از عناصر مسلح و تخریب پایگاه های آنها را تایید کردند.
در ریف دمشق نیز ارتش سوریه عملیات خود را در محور زملکا جوبر افزایش داد و میدان زملکا به سمت منطقه جوبر را به کنترل درآورد؛ همچنین بر برخی از ساختمان ها و تونل هایی که گروهک داعش از آنها استفاده می کرد، مسلط شد.
ارتش سوریه سه تک تیرانداز وابسته به جیش الاسلام در منطقه جوبر را به قتل رساند و مراکز تجمع عناصر مسلح در عین ترما و مناطق اطراف آن در حرستا را هدف قرار داد.
در القلمون نیز پس از آنکه با حملات عناصر مسلح جبهه النصره به پایگاه های ارتش مقابله شد و ارتش خسارت های فراوانی به آنها وارد کرد، اینک این منطقه در آرامش نسبی بسر می برد.
A.D-08-14:42

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها