هلاکت ده‌ها تروریست در ادامه درگیریهای کوبانی + فیلم

پنج‌شنبه 17 مهر 1393 - 12:09

دمشق (العالم) - درگيري ها ميان نيروهاي مردمی حمايت از كردها و عناصر گروه تروریستی داعش در شهر عين العرب (کوبانی) در استان ريف حلب در شمال سوریه همچنان و به شدت ادامه دارد.

خبرنگار شبكه العالم به نقل از منابع ميداني در شهر عين عرب (کوبانی) از هلاكت و یا زخمي شدن ده ها عنصر تروریست داعش در كمين نيروهاي حمايت از كردها در بيمارستان الامل خبر داد و گفت: تروریست های داعش از بخش شرقي اين شهر عقب نشيني كرده اند.

همچنين گزارش ها حاكي از آن است كه عناصر تروريست داعش بيش از دو سوم تپه راهبردي مشتي نور را كه از يك سو بر عين عرب (کوبانی) و از سوي ديگر بر مرزهاي سوريه و تركيه مشرف است، تحت تصرف درآوردند.

خبرنگار العالم در گزارشي از غوطه شرقی دمشق نيز اعلام كرد كه روند درگيري ها در اين منطقه میان نیروهای ارتش سوریه و تروریست ها تشديد شده و توپخانه ارتش سوريه، مواضع تروریست ها در جوبر در نزديكی دمشق پايتخت سوريه را هدف قرار داده است.

روز گذشته پس از آنكه نيروهاي ارتش سوريه منطقه راهبردي الدخانيه را تحت تصرف خود درآوردند، عمليات تهاجمي در منطقه جوبر نزديك دمشق نيز افزايش يافته و نيروهاي سوري در شرف خارج كردن اين منطقه از كنترل تروريست ها هستند.

بنا به اعلام منابع نظامي سوری، ارتش سوريه در زملكا نیز به سمت جوبر پيشروي كرده و نيروهاي این ارتش با استفاده از توپخانه مواضع تروریست ها در عين ترما واقع در ريف دمشق را هدف قرار داده اند.
از سوي ديگر، آرامش در جبهه القلمون در ريف دمشق برقرار شده و پيشروي تروریست های وابسته به گروهک النصره براي پيشروي در مناطق جرود الجبه، عسال الورد و فليطه با هدف ايجاد ناآرامي در جبهه القلمون با شكست مواجه شده است و بنا به اعلام منابع نظامي، تروریست ها در این منطقه متحمل خسارت و تلفات زيادي شدند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها