هلاکت دهها تروریست در کمین ارتش سوریه در قلمون

جمعه 18 مهر 1393 - 11:48

العالم - در عملیات کمین نیروهای ارتش سوریه در منطقه القلمون نزدیک مرزهای لبنان، ده ها تروریست مسلح به هلاکت رسیدند

به گزارش خبرنگار شبکه العالم از دمشق، گروه های مسلح در منطقه القلمون به دنبال گشایش خطوط امدادی جدیدی هستند تا خسارت های وارده به خود در منطقه جرود عرسال را جبران کنند.

بر اساس این گزارش، گروه های مسلح بار دیگر تلاش کردند تا به داخل منطقه عسال الورد در القلمون نفوذ کنند با این هدف که کنترل ایست های وابسته به ارتش سوریه را به دست گیرند.

یک نظامی ارتش سوریه به خبرنگار العالم گفت: ارتش سوریه و نیروهای دفاع ملی تا حدود 90 درصد گروه های مسلح را در این منطقه به هلاکت رساندند؛ این گروه ها تلاش داشتند که سلاح ها و مهمات خود را از منطقه عرسال به سمت القلمون منتقل کنند.

وی افزود که نیروهای ارتش و دفاع مردمی در همه جا مستقر هستند و در برابر هرگونه تلاش گروه های مسلح ایستادگی می کنند.

به گزارش خبرنگار العالم، تلاش های مکرر عناصر مسلح در القلمون با عملیات کمین ارتش سوریه خنثی شد و دراین عملیات، ده ها نفر از عناصر مسلح به هلاکت رسیده اند که از معروف ترین آنان می توان به " محمد احسان حربه " سرکرده گروه موسوم به "جبهه اصالت و توسعه" و تعدادی از همراهان وی و زخمی شدن شماری دیگر اشاره کرد.

دراین عملیات همچنین چندین خودروی نظامی مجهز به سلاح های سنگین منهدم شد و عده ای از عناصر مسلح مجبور به فرار شدند.

یک نظامی ارتش سوریه به خبرنگار العالم گفت: ارتش سوریه تحرکات گروه های مسلح تروریستی را برای نفوذ از چند محور از روستاهای الجب و عرسال الورد از طریق جاده های خاکی و گذرگاه های بسیار صعب العبور که "وادی المغاره " و " وادی العمیق" نام دارد، زیر نظر گرفتند و بعد از شناسایی مسیر حرکت عناصر مسلح، خودروهای آنها را  که مجهز به سلاح های سنگین بود، هدف قرار دادند.

گروه های مسلح همواره تلاش می کنند تا به داخل منطقه القلمون در نزدیک مرزهای لبنان نفوذ کنند و درعین حال در تلاش هستند تا از محاصره نیروهای حزب الله و ارتش لبنان از یک سو و ارتش سوریه از سوی دیگر خلاص شوند.

"حسام زيدان" خبرنگار العالم در سوریه در ادامه گزارش خود افزود: تنگ شدن عرصه های جغرافیایی و سرد شدن هوا در کوه های القلمون، گروه های مسلح را به تلاش برای نفوذ به داخل روستاهای امن منطقه واداشته است؛ اما ارتش سوریه بار دیگر با اجرای عملیات کمین ثابت کرد که پیروزی ازآن خود است.

پربیننده ترین خبرها