مخالفت مرجعیت عراق با دخالت خارجی به بهانه داعش

مخالفت مرجعیت عراق با دخالت خارجی به بهانه داعش
جمعه 18 مهر 1393 - 22:32

نماینده مرجعیت عراق، درباره هرگونه دخالت بیگانگان در امور سیاسی این کشور به بهانه مبارزه با داعش هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "سید احمد الصافی" نماینده آیت الله سیستانی، در خطبه نماز جمعه کربلا در حرم امام حسین (ع)، وحدت کلمه رهبران سیاسی عراق در شرایط حساس کنونی این کشور را خواستار شد و اظهار داشت: آن ها باید از هرگونه تلاش برای دخالتِ دیگران در امور سیاسی به بهانه های خاص، جلوگیری کنند.

وی افزود: درست است که تروریسم جامعه جهانی را تهدید می کند، و به دنبال توسعه طلبی تا گسترده ترین حد ممکن است و زمینه های مناسب برای دستیابی به این هدف را هم به دست آورده است؛ اما این دلیل نمی شود که در امور عراق، دخالت منفی داشته باشند و نباید چنین بهانه تراشی ها برای تعرض به حاکمیت کشور را پذیرفت.

خطیب جمعه کربلا از دولت عراق خواست از امکانات موجود برای تامین نیازهای امنیتی کشور استفاده کند، تا استقلال تصمیم گیری سیاسی عراق خدشه دار نشود.

وی با تاکید بر این که تروریسم و تروریست ها، تمام عراق را تهدید می کنند، مقابله با آن ها را وظیفه ای جمعی دانست و دفاع در مقابل آنان را مسئولیتی تاریخی، ملی و اخلاقی توصیف کرد و هرگونه شکست در این مجال را نابخشودنی شمرد و از رهبران متخصص خواست در عرصه های درگیری حضور پیدا کنند تا به مبارزان عراقی، روحیه بدهند.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها