واکنش یک گروه عراقی به درخواست رئیس شورای استان الانبار:

الانبار دریچه نفوذ اشغالگران آمریکایی نمیشود

الانبار دریچه نفوذ اشغالگران آمریکایی نمیشود
يکشنبه 20 مهر 1393 - 14:50

جنبش "حل" مخالفت خود را با ورود نیروی زمینی کشورهای خارجی به عراق، بهانه مبارزه با داعش اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، جمال الکربولی، عضو هیات مدیره ائتلاف نیروهای عراقی، تاکید کرد که جنبش حل نمی پذیرد که استان الانبار به هیچ بهانه ای دریچه ای برای نفوذ اشغالگران به عراق شود.
در بیانیه این جنبش آمده است که دعوت شورای استانی الانبار از نیروهای آمریکایی برای دخالت در این استان و مقابله با داعش تجاوز به ماموریت های قانونی و حقوقی و اخلال در حاکمیت عراق به شمار می آید زیرا آزاد سازی این استان به عهده نیروهای مسلح عراق و با کمک اهالی و عشایر آن است.
این بیانیه می افزاید: بهتر بود شورای استانی الانبار از ائتلاف بین المللی علیه داعش بخواهد که پوشش هوایی مناسب و پشتیبانی لجستیکی موثری برای نیروهای مسلح عراقی و عشایر منطقه ایجاد کنند و منابع مالی تروریست ها را قطع کنند.
شورای استانی الانبار هفتم ماه جاری خواستار ارسال نیروهای زمینی آمریکایی به این استان شد تا از پیشروی داعش جلوگیری کنند.
فالح العیساوی، معاون رییس شورای استانی الانبار، گفته بود که این شورا یک درخواست رسمی به دولت مرکزی خواهد فرستاد تا با فرستادن نیروی زمینی آمریکا، این استان را از شر داعش نجات دهند.
العیساوی گفته است که بسیاری از شهرهای الانبار تحت کنترل داعش قرار دارند که همین امر حمایت بیشتر دولت مرکزی از نیروهای امنیتی مستقر در استان را می طلبد و علاوه بر آن باید با ارسال نیروهای آمریکایی این منطقه از وجود تروریست ها پاکسازی شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها