نخستین هفته فرهنگی ایران در تونس + فیلم

چهارشنبه 23 مهر 1393 - 15:20

هفته فرهنگی ایران برای اولین بار با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و مراد الصقلی همتای تونسی وی در پایتخت تونس برگزار شد.

خبرنگار شبکه العالم از تونس گزارش داد، در این مراسم که به مناسبت هفته فرهنگی ایران برگزار شد، از کتاب "از تهران تا قیروان " نوشته یک نویسنده ای ایرانی رونمایی، و به تونس اهدا شد.
"صادق رمضانی" مدیر مرکز فرهنگی ایران در تونس در گفت وگو با شبکه العالم اظهار داشت: ما درهفته فرهنگی ایران که از 14 تا 19 اکتبر جاری برگزار می شود، برای اولین بار مجموعه ای از فرهنگ ایرانی را برای مردم تونس نمایش می دهیم.

"مراد الصقلی" وزیر فرهنگ تونس نیز در گفت و گو با العالم اظهار داشت: درباره برگزاری هفته های فرهنگی با جناب آقای علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد ایران به توافق رسیدیم، این هفته های فرهنگی بسیار مهم است و مردم دو کشور از آن استقبال می کنند.

تابلوهای به نمایش گذاشته شده از ایران، بخش مهمی از ویژگیها و تأثیرات فرهنگی اسلامی در هنر ایرانی را نشان داده است؛ 30 هنرمند طی این هفته آثار خود را در شهرهای تونس به معرض نمایش گذاشتند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به العالم گفت: دو سال پیش با هنر تونس به هنگام برپایی نمایشگاه های تونس در تهران آشنا شدیم و ما به برپایی چنین نمایشگاههای توجه خاصی داریم.

برای تقویت روابط دوجانبه که شاید همکاری های فرهنگی اولین گام برای دیگر زمینه های حیاتی باشد، توافقنامه ای درخصوص توسعه نشر و ترجمه به دو زبان عربی و فارسی و حمایت ازاجرای موسیقی میان دو کشور به امضا رسید.

دو سال پیش، هفته فرهنگی تونس در تهران برگزار شد.

15-10:30

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها