انتقاد سوریه از حمایت ترکیه از تروریسم

انتقاد سوریه از حمایت ترکیه از تروریسم
جمعه 25 مهر 1393 - 09:47

العالم - وزارت امور خارجه سوریه با ارسال دو نامه به سازمان ملل متحد و شورای امنیت از پشتیبانی ترکیه از تروریسم انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در این دو نامه آمده است: حمایت ترکیه از تروریسم و گروه های تروریستی باعث طولانی شدن بحران سوریه، افزایش تلفات انسانی و ویرانی و آوارگی هزاران خانواده سوری شده است.

خبرگزاری ملی سوریه(سانا)، با اشاره به بیانیه وزارت خارجه این کشور می نویسد: حمایت سیاسی، نظامی و لجستیکی از گروه های تروریست و تسهیل عبور آنان به سوریه که وابسته به 83 کشور جهان هستند باعث شده ترکیه به پایگاه اساسی تروریسم علیه سوریه و عراق تبدیل شود، اقدامی که بقیه کشورهای منطقه را نیز تهدید می کند.

در این بیانیه همچنین آمده است: رویدادهای عین العرب(کوبانی)، نشانه آشکار رابطه نزدیک ترکیه با گروهک تروریستی داعش است و تلاش ترکیه به منظور ایجاد منطقه حائل در خاک سوریه نقض منشور ملل متحد و موازین بین المللی درباره احترام به حاکمیت ملی، عدم مداخله در امور داخلی کشورهای دیگر و قطعنامه های شورای امنیت درباره مبارزه با تروریسم و ضرورت نابود سازی منابع آن است.

 "چنین موضوعی، اقدام فوری جامعه جهانی به ویژه شورای امنیت به منظور جلوگیری از این موارد نقض توسط دولت ترکیه را می طلبد که تهدیدی برای امنیت و صلح منطقه ای و بین المللی است."   

وزارت امور خارجه سوریه با رد ایجاد منطقه حائل(طرح پیشنهادی ترکیه)، مناطق امن یا مناطق ممنوع پرواز در این کشور به هر بهانه و همچنین ورود نیروهای بیگانه به خاک سوریه تاکید کرده که دمشق تمام تدابیر لازم برای حفظ حاکمیت و یکپارچگی ارضی  اش را اتخاذ و آینده اش را خود ترسیم خواهد نمود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها