پرواز داعش با جت های جنگنده در حلب

پرواز داعش با جت های جنگنده در حلب
جمعه 25 مهر 1393 - 17:19

مرکز موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه ادعا کرد که چندین فروند جت جنگنده بارها از فرودگاه الجراح استان حلب بلند شده و باز در همین فرودگاه که در تسلط داعش است، به زمین می نشینند.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، این مرکز وابسته به مخالفان سوریه در لندن گزارش داد که خلبانان رژیم سرنگون شده بعث عراق که به داعش پیوسته اند، به اعضای این گروه برای پرواز با 3 جنگنده ای که داعش به غنیمت گرفته است، آموزش می دهند.

رامی عبدالرحمان موسس این مرکز به نقل از شاهدان عینی ادعا کرد: حتی داعش با این جنگنده ها بر فراز پایگاه نظامی الجاره در حلب که تحت نفوذ داعش است، پرواز کرده اند.

به گفته عبدالرحمن، مربی های پرواز داعش، خلبان سابق عراقی و از بازمانده های رژیم بعث صدام هستند.

وی می افزاید: مردم محلی بارها شاهد برخاستن جت های جنگنده از این فرودگاه و همچنین فرود آنها بوده اند؛ اما مشخص نیست که این جت های جنگنده مجهز به موشک و بمب هستند یا خیر.

به گفته شاهدان این پرنده ها، میگ 21 و میگ 23 ارتش سوریه هستند که قبلا داعش به غنیمت گرفته بود.

داعش پيشتر اعلام كرده بود كه چندين هواپيماي نظامي را در فرودگاه نظامي الطبقه در استان رقه و ديگر فرودگاه‌هاي نظامي سوريه به دست آورده است.

مرکز کنترل و فرماندهی ارتش آمریکا در منطقه در واکنش به این خبر اعلام کرده تاکنون هیچ شواهدی از فعالیت هوایی داعش در سوریه یا جایی دیگر به دست نیاورده و از آن آگاه نیست.

 

پربیننده ترین خبرها