موج فرار ومهاجرت ازاسراییل به آلمان پس ازجنگ غزه

موج فرار ومهاجرت ازاسراییل به آلمان پس ازجنگ غزه
شنبه 26 مهر 1393 - 18:40

العالم - آغاز موج فرار و مهاجرت از سرزمین های اشغالی به برلین پایتخت آلمان، پس از جنگ غزه و به دنبال فراخوان های فیس بوکی در میان کاربران در اسراییل، به چالش جدی کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی تبدیل شده است.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، اخبار منتشر شده از رسانه های خبری در باره موج مهاجرت از سرزمین های اشغالی پس از جنگ اخیر غزه حاکی است که فراخوان‌های فیس‌بوکی برای مهاجرت از اسراییل به برلین، در اعتراض به گرانی هزینه‌های زندگی و بویژه اجاره‌خانه، بسیاری از جوانان را در سرزمین های اشغالی به فکر مهاجرت و کار و زندگی در برلین، پایتخت آلمان، سوق داده است.

رفتن از اسراییل به برلین، شهری که پایتخت آلمان نازی و به ادعای رژیم صهیونیستی دشمن یهودیان بود، اکنون به حساست ترین مساله برای کابینه نتانیاهو تبدیل شده است.

اسراییلی ها می‌گویند، زندگی و کار در برلین به مراتب بسیار آسان‌تر و کم‌هزینه‌تر از اسراییل است.

در پی گسترش فراخوان‌های "پیش به سوی برلین و وداع با زندگی سرسام‌آور در اسراییل"، هفته گذشته دست‌اندرکاران این طرح اعتراضی تظاهراتی را در تل‌آویو برگزار کردند اگر چه برخلاف انتظار آنان گروه معدودی آشکارا در این تظاهرات شرکت کردند ولی در شبکه های اجتماعی حامیان این طرح روز به روز در حال افزایش است.

سخنگوی تظاهرکنندگان از آنجلا مرکل، صدراعظم آلمان، خواست "صدهزار مجوز کار برای جوانان اسراییلی صادر کند."

رژیم صهیونیستی با مالیات‌های متعدد و سنگینی که از شهروندان خود می‌گیرد و همچنین هزینه‌های بسیار بالای زندگی در آن، یکی از گران‌ترین مکان های زندگی در میان کشورهای جهان است؛ این در حالی است که درآمد میانگین در رژیم صهیونیستی حدود یک چهارم آمریکا و مالیات شهروندان اسراییلی دو تا سه برابر آمریکاییان است.

در اسراییل به ‌دلیل اجبار برای خدمت سه‌ساله پسران و دو سال برای دختران، باعث شده که جوانان دیرتر وارد دانشگاه و عرصه زندگی شوند.
"خروج جمعی به سوی برلین" پس از جنگ تابستان گذشته رژیم صهیونیستی علیه غزه که اثرات زیادی بر زندگی ساکنان سرزمین اشغالی گذاشت، شدت گرفته‌است بسیاری از افرادی که مهاجرت کرده و یا خواهان مهاجرت هستند، در ارتش اسراییل و حتی جنگ اخیر حضور داشته‌اند.

حامیان مهاجرت از اسراییل، در فیس‌بوک کاغذ خرید از سوپرمارکت و فیش رستوران و کافه‌های برلین را گذاشته‌اند که نشان می‌دهد خرید و کافه‌نشینی در پایتخت آلمان تا چه حد ارزان‌تر از اسراییل است.

تابستان دو سال پیش نیز تظاهرات و تجمع‌های اعتراضی گسترده‌ای در تل‌آویو و شهرهای دیگر رژیم صهیونیستی با هدف درخواست برای ارزان شدن اجاره‌خانه و کاهش هزینه‌های زندگی برگزار شد.

اما اکثر درخواست‌های معترضان، از سوی کابینه نتانیاهوعملی نشد و به روی کاغذ باقی ماند یکی از دلایل کابنیه رژیم صهیونیستی برای رد درخواست تظاهرکنندگان در زمینه بهبود وضعیت اقتصادی، شرایط امنیتی و جنگ با مقاومت فلسطین مطرح شده است.

مقاومت فلسطینی در واکنش به جنایت های رژیم صهیونیستی و هدف گرفتن دادن شهروندان فلسطینی، سیاست مقابله به مثل را در دستور کار قرار داد و با شلیک انواع موشک های جدید مواضع این رژیم را هدف قرار داد به طوری که فرودگاه بن گوریون در تل آویو برای مدتی به تعطیلی کشیده شد.

جنگ رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع غزه،51 روز به طول انجامید که بیش از 6 میلیارد دلار نیز خسارت دربر داشت.

در جنگ اخیر غزه، دو هزارو 149 فلسطینی از جمله 942 کودک، زن و سالمند به شهادت رسیدند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها