وقتی نویسندگان آل خلیفه نیز انتخابات را مسخره می کنند

وقتی نویسندگان آل خلیفه نیز انتخابات را مسخره می کنند
چهارشنبه 30 مهر 1393 - 13:00

نویسندگان روزنامه های دولتی بحرین روند تبلیغات، نام نویسی و شخصیت های نامزد شده برای انتخابات پارلمانی آینده این کشور را به باد تمسخر گرفتنه و اذعان کردند که پارلمان آینده نیز همانند پارلمان کنونی ناکارآمد خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "ابراهیم الشیخ " در مقاله ای در روزنامه "اخبار خلیج" وابسته به دفتر نخست وزیری بحرین نوشت: از زمان آغاز نام نویسی نامزدهای انتخابات پارلمانی تا آخرین روزش که دیروز بود ، مسائلی پیش آمده است که نشان می دهد انتخابات فاقد شرایط لازم است و چهره پارلمان را مخدوش خواهد کرد.

در این مقاله آمده است: تصور کنید که برخی نامزدها به علت قبول نشدن در آزمون "زبان عربی" رد صلاحیت شدند! یکی از نامزدها نیز چند روز پیش هنگام نام نویسی اعلام کرد که شغلش "رقصیدن" برای شبکه تلویزیونی "وناسه"است.

شرایط نادرست برای صلاحیت نامزدهای انتخابات باعث شده است که مردم پارلمان آتی بحرین را نهادی ناکارآمد محسوب کنند. این درحالی است که نمایندگان پارلمان سابق نیز استقلال عمل نداشتند و با "ریموت کنترلی" که در دست دیگران بود، حرکت می کردند. 

"هشام الزیانی" مقاله نویس روزنامه الوطن وابسته به دفتر پادشاهی بحرین نیز نوشت: آنقدر تعداد نامزدهای انتخابات زیاد است که تعداد زیاد آنها مردم را سردرگم کرده است و مردم می گویند آیا کسی در بحرین هست که خود را نامزد نکرده باشد.

هنگامی که به تصاویر نامزدها نگاه می کنی، به علت زیاد بودن تعداد آنها نمی دانی که آیا این افراد دانش آموزان مدرسه هستند یا اعضای گروه های تروریستی یا نامزدهای انتخابات.مساله دیگر اینکه نامزدهای فقط لفاظی می کنند و وعده هائی می دهند و به آن عمل نمی کنند. 

عبدالله الایوبی مقاله نویس روزنامه اخبار خلیج نیز در مقاله ای با عنوان "آیا رأی دهندگان اشتباهات خود را تکرار خواهند کرد؟" نوشت: مخالفان بحرین انتخابات را تحریم کرده اند که همین امر باعث شد برخی افراد برای استفاده از مزایای فراوان نمایندگی پارلمان خود را برای انتخابات نامزد کنند. همین اتفاق در انتخابات میان دوره ای پارلمان سابق نیز رخ داد و برخی افراد پس از استعفای نمایندگان جمعیت وفاق ملی خود را برای انتخابات میان دوره ای نامزد کردند، اما نتیجه این شد که کارآئی پارلمان تنزل کرد و احتمالاً پارلمان آتی نیز کارآئی چندانی نخواهد داشت.

نمایندگان جمعیت وفاق ملی بحرین در اعتراض به سرکوب مردم که از روز 14 فوریه سال 2011 انقلاب خود را آغاز کرده اند، از نمایندگی پارلمان استعفا کردند.

الایوبی نوشت: پیش بینی ها نشان می دهد که بحرین بار دیگر پارلمانی ناکارآمد را برای 4 سال دیگر تجربه خواهد کرد.

انتخابات پارلمانی بحرین روز 22 نوامبر 2014 برگزار خواهد شد و مخالفان رژیم آل خلیفه انتخابات را تحریم کرده اند.

پربیننده ترین خبرها