پاکسازی جنوب بغداد و روستاهای همجوار کربلا + ویدئو

سه شنبه 6 آبان 1393 - 20:30

العالم - ارتش عراق و نیروهای داوطلب مردمی پس از محاصره تروریست های داعش در اطراف رود فرات، دهها تن از آنها را به هلاکت رساندند و مناطق وسیعی را پاکسازی کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ارتش عراق بعد از درگیری های شدید با تروریست ها در روستاهای استان بابل موفق شدد، مناطق جرف الصخر، الفاضلیه و الفارسیه را آزاد و تا مرزهای عامریه در فلوجه پیشروی کند.

خبرنگارالعالم گزارش داد: در منطقه الفاضلیه امنیت برقرار شده است و نیروهای عراقی و داوطلبان مردمی به سمت عامریه در فلوجه در حال حرکتند. این مناطق مواضع اصلی تروریست های داعش به شمار می آید و نیروهای عراقی در ساعات گذشته توانستند دهها تروریست را به هلاکت رسانده و مناطق های تحت کنترل آنها را آزاد کنند.

ارتش عراق با بمباران مناطق عامریه در فلوجه، تروریست هایی را که در حال فرار از مناطق جرف الصخر و الفاضلیه بودند، تارو مار کرد و توانستند به پیروزی های بزرگ و بی سابقه ای در زمانی کوتاه دست یابند.

یک نظامی ارتش عراق به خبرنگار العالم گفت: دشمن مناطق گسترده ای را زیر آب برده بود و معابر معدودی را باز گذاشته بود که همان ها هم مین گذاری شده بودند و به شدت بمباران می شدند، اما نیروهای عراقی و داوطلبان مردمی همین نقاط قوت را به نقاط ضعف آنها تبدیل کردند.

یک نظامی دیگر ارتش عراق هم به خبرنگار العالم گفت: مناطق جرف الصخر، الناحیه، حی العسکری، عبد ویس و الفاضلیه پاکسازی شدند و عملیات آزاد سازی تا رسیدن به رمادی و فلوجه ادامه خواهد داشت.

تامین امنیت روستاهایی که پایگاههای اصلی تروریست های داعش به شمار می آمد باعث شد خطر از جنوب بغداد و مرز این روستاها با کربلای مقدس دور شود.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها