شیخ نعیم قاسم: برخی اعراب به دنبال نابودی مقاومت هستند

شیخ نعیم قاسم: برخی اعراب به دنبال نابودی مقاومت هستند
يکشنبه 11 آبان 1393 - 19:23

معاون دبیر کل حزب الله لبنان برخی کشورهای عربی را به تلاش برای نابودی مقاومت متهم کرد.

خبرنگار شبکه العالم از لبنان گزارش داد، شیخ "نعیم قاسم" در سخنانی در مرکز حضرت امام حسن مجتبی (ع) در ضاحیه جنوبی بیروت اعلام کرد: هم اکنون دو جریان در منطقه و جهان مقابل همدیگر ایستاده اند یکی از این دو جریان مقاومت است که ایران ، سوریه ، لبنان ، فلسطین و برخی از کشورها و سازمان ها محورهای مقاومت آن را تشکیل می دهند؛ و جریان دوم سلطه طلبی است که آمریکا ، اسرائیل و متحدان منطقه ای و جهانی آنها محورهای این جریان دوم را تشکیل می دهند.
وی افزود: هر یک از این دو جریان ایدئولوژی خاصی را دنبال می کند که با ایدئولوژی طرف مقابل تفاوت دارد .
شیخ نعیم قاسم اظهار داشت: اگر نگاهی به همه جنگ ها و ناآرامی های کشورهای منطقه از جمله لبنان بیندازیم ، هیچ اختلاف مذهبی که باعث آغاز درگیری شود ، پیدا نمی کنیم بلکه خواهیم دید که اختلافات سیاسی عامل بروز درگیری ها است. هر گاه که دشمنان مقاومت متحمل شکستی می شوند ، با فریبکاری برای ایجاد فتنه مذهبی تلاش می کنند تا به اهداف سیاسی خود برسند.
معاون دبیرکل حزب الله لبنان تأکید کرد: دشمنان مقاومت برای نیل به اهداف سیاسی خود و با ادعای دیانت فتنه مذهبی به راه می اندازند، زیرا می بینند که مقاومت مانعی در برابر تحقق اهداف و منافعش پلیدشان است.
شیخ نعیم قاسم خاطرنشان کرد: ما از ابتدا اعلام کردیم که هدف آمریکا و اسرائیل از بحران آفرینی در سوریه نابود کردن مقاومت است، و برخی از کشورهای عربی و تکفیری ها توطئه نابودی مقاومت را اجرا می کنند .
وی افزود: آمریکا و متحدانش تکفیری ها را از 80 کشور جهان در سوریه جمع کرده اند ولی نتیجه چه بوده است ؟ تعداد سُنی هائی که به دست گروه های تکفیری کشته شدند ، بیشتر از تعداد افرادی از دیگر فرقه ها و قومیت ها است که به دست این گروه ها کشته شدند، و آمار این کشتارها موجود است .
شیخ نعیم قاسم گفت: آیا می توان کشتار اهل تسنن و تشیع و افراد دیگر فرقه ها و قومیت ها را اختلافات مذهبی و قومیتی نامید؟ این کشتارها بیانگر اختلافات سیاسی و سلطه طلبی است. داعش برای قدرت می جنگد و برای نابود کردن هر فردی که سر راهش بایستد، تلاش می کند حالا این فرد پیرو هر دین و مذهب و دارای هر قومیتی باشد .
شیخ نعیم قاسم اظهار داشت: حزب الله و مقاومت فلسطین با دشمنی مشترک به نام اسرائیل جنگیده اند. آیا حزب الله و مقاومت فلسطین اختلاف مذهبی با همدیگر دارند در حالی که هر دو آنها دوشادوش همدیگر با اسرائیل می جنگند؟
وی افزود: تکفیری ها در لبنان به نیروهای ارتش حمله می کنند و خودروهای بمب گذاری شده در مناطق مسکونی منفجر می کنند و درپی تشکیل حکومت خاص خود هستند و همه اقدامات آنها به ضرر مردم لبنان چه شیعه ، سنی ، دروزی و مسیحی است . آیا شما در این مورد اختلافات مذهبی یا قومیتی می بینید؟
شیخ نعیم قاسم تأکید کرد: مزدوران آمریکا و اسرائیل که مجریان توطئه نابودی مقاومت هستند ، با همدیگر بر سر غنایم و قدرت اختلاف دارند. مقاومت در جنوب لبنان با اسرائیل و در شرق با تکفیری ها برای دفاع از کشور و ملت جنگیده است و این جنگ را وظیفه خود می داند زیرا اوضاع کنونی لبنان گزینه ای بجز مقاومت برای دفع خطرات دشمن اشغالگر و تکفیری ها ایجاب نمی کند. دفاع حزب الله از لبنان بخشی از مثلث ارتش ، ملت و مقاومت است .
شیخ نعیم قاسم گفت: آشکار است که تکفیری ها به یک کشور و یک ملت اکتفا نخواهند کرد و همه را گرفتار جرایم و جنایات خود کرده اند، و از هر فرصتی برای ضربه زدن به کشورها و ملت ها استفاده می کنند . حزب الله در اولین درگیری خود با تکفیری ها قدرت آنها را درهم کوبید و نگذاشت که تکفیری ها از ضعف لبنان برای نیل به اهداف خود سوء استفاده کنند .

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها