بیعت گرفتن داعش از لیبیایی‌ها با کمک یک سعودی

بیعت گرفتن داعش از لیبیایی‌ها با کمک یک سعودی
دوشنبه 12 آبان 1393 - 14:14

داعش یکی از عناصر "سعودی" خود را به عنوان مفتی، مأمور بیعت گرفتن در لیبی برای ابوبکر بغدادی خلیفه خودخوانده این گروه تروریستی کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، منابع رسانه ای خبر دادند که داعش، پس از تعیینِ یکی از عناصر یمنی خود به نام "ابوالبراء الازدی" به عنوان والی منطقه "درنه" واقع در شرق مرز لیبی با مصر؛ "ابوحبیب الجزراوی" از داعشی های سعودی را به عنوان مفتی این منطقه، مأمور بیعت گرفتن برای ابوبکر البغدادی تعیین کرد.

ابوحبیب، به منظور بیعت گرفتن از داعشی های جدیدی، همایشی تحت عنوان " به البغدادی، دست بیعت بدهید" برگزار کرد و جزوه ای را برای آن ها خواند و از آن ها خواست عبارت های جزوه را پشت سر او تکرار کنند.

این جزوه، توسط یک داعشی بحرینی به نام "ترکی البنعلی" نوشته شده، و مضمون آن، ارائه دلایل و شواهدی مبنی بر حقانیت خلافت ابوبکر البغدادی، خلیفۀ خودخواندۀ داعش است.

روزنامه عربستانیِ "الحیات" چاپ لندن تاکید کرد که تعیین والی و مفتی برای منطقه درنه، پس از مدت ها کشمکش میان داعش و انصار الشریعه (شاخه القاعده در یمن) صورت گرفت.

گفته می شود که انصار الشریعه حاضر نبودند با ابوبکر بغدادی به عنوان خلیفه بیعت کنند.

داعش، تلاش فراوانی برای مخفی نگه داشتن نام مفتی سعودیِ خود کرد، اما پس از بیعت گرفتن از شماری از داعشی های لیبی، چند زن داعشی که تیمی رسانه ای برای پوشش خبری وقایع "ولایت درنه" ایجاد کرده بودند، نام ابوحبیب الجزراوی را فاش کردند.

به گفته دوستان ابوحبیب، وی در اواسط ماه سپتامبر سال جاری میلادی، به همراه شماری از سران داعش پس از جنگ در سوریه، از طریق ترکیه به لیبی  رفت. ابوحبیب، پیش از آن نیز به لیبی رفت و آمد داشت و با یکی از فرماندهان نظامی به نام عبدالحکیم بلحاج، ارتباط داشت اما همواره سعی می کرد در انظار عمومی ظاهر نشود. او حلقۀ اتصال گروه های مسلح و فرستادۀ ابوبکر بغدادی به لیبی به شمار می رود تا منطقه درنه را به عنوان "امارت اسلامی" وابسته به داعش اعلام کند.

ابوحبیب، پلیس داعش را در درنه تشکیل داد و نیروهای این گروه تروریستی جمعه گذشته، با 50 خودروی پلیس به گشت زنی در شهر پرداختند. با توجه به درج نماد سیاه داعش بر روی خودروهای آنان، این اقدام، به مثابه اعلام رسمیِ پیوستن این شهر به قلمرو داعش ارزیابی شده است.

26

پربیننده ترین خبرها