كاروان‌های جهاد حسينی (ع) به‌كجا می‌روند؟ +ویدئو

دوشنبه 12 آبان 1393 - 18:11

عراق این روزها شاهد تشکیل کاروان‌های جهاد حسینی (ع) برای اولین بار در تاریخ این کشور است.

کامل الکنانی خبرنگار شبکه العالم در عراق گفت: عراق برای اولین بار در تاریخ خود شاهد تشکیل کاروان های حسینی (ع) جهادی است که برای برگزاری مراسم عزاداری به عتبات عالیات نمی روند، بلکه به جبهه های نبرد با عناصر گروه تروریستی داعش اعزام می شوند.

وی با اشاره به حملات علیه زائران امام حسین (ع) گفت: این انفجارها معمولا با فرا رسیدن مراسم دینی و افزایش شمار زائران عتبات عالیات و عزیمت آنها در سطح گسترده ای از سایر شهرها به شهر کربلای معلی روی زیاد می شود و شمار زیاد هیئت ها و کاروان های زائران و عزاداران تا حدی کار کنترل امنیت را برای هزاران کاروان در طول مسیرها دشوار می نماید.

خبرنگار العالم گفت: امروز انفجاری روی نداد، اما در مورد انفجارهای دیروز باید بگویم که یکی از آنها در تقاطع الدرویش در محله الاعلام روی داد که براساس آمار رسمی، در جریان انفجار خودروی بمبگذاری شده، هفت نفر کشته و 27 نفر دیگر زخمی شدند. دومین انفجار نیز در شهرک صدر بغداد روی داد که چهار نفر کشته و 19 نفر دیگر زخمی شدند.

به گفته خبرنگار العالم، یک انفجار نیز دیروز در خیابان السعدون منطقه الکرده بغداد روی داد که به کشته شدن سه نفر و زخمی شدن 10 نفر دیگر منجر شد. انفجارهای دیگری نیز در البیاع و الوشاش این شهر روی داد.

وی افزود: براساس تدابیر امنیتی، شهر کاظمین و مناطق پیرامون آن به طور تقریبا کامل، بسته شده است.

خبرنگار شبکه العالم تصریح کرد: خدمات عمومی و بهداشتی در طول مسیرهای کاروان های زائران ارایه می شود و در زمینه خدمات رسانی به زائران مشکلی وجود ندارد و به نظر می رسد که حملات خونین نسبت به گذشته کمتر است و امروز تاکنون موردی مشاهده نشده است.

وی افزود: کاروان های جهادی، پدیده جدیدی است و شمار زیادی از جریان های سیاسی و تبلیغاتی این شعار را مطرح کرده اند که امام حسین (ع) اکنون در کربلا نیستند، بلکه در جبهه های نبرد حضور دارند.

خبرنگار العالم افزود: این امر باعث بسیج شمار زیادی از داوطلبان و جهادگران برای عزیمت به جبهه های نبردشده است و به مبارزان روحیه ای معنوی اعطا می کند و ایمان را در دل های آنها درخصوص مقدس بودن این جهاد، می دمد.


MKH-3-10:35

پربیننده ترین خبرها