حمله به عزاداران حسینی در 19روستای بحرین

حمله به عزاداران حسینی در 19روستای بحرین
سه شنبه 13 آبان 1393 - 11:01

نیروهای رژیم آل خلیفه، بار دگیر به مراسم عزاداری امام حسین (ع) در 19 روستای بحرین حمله کردند.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، جمعیت حقوق بشر بحرین، با انتشار بیانیه ای از تعرض به مراسم عزاداری سالار شهیدان در 19 روستای بحرین خبر داد و پافشاری رژیم آل خلیفه در نقض حق آزادی برگزاری مراسم دینی و مذهبی را محکوم کرد.
جمعیت حقوق بشر بحرین خاطر نشان کرد: آزادی برگزاری مراسم دینی و مذهبی، یکی از حقوق مسلّم انسان هاست که ماده 18 منشور جهانی حقوق بشر و مواد 22 و 311 قانون اساسی بحرین آن را به رسمیت می شناسد، اما با وجود هشدارهای مستمری که سازمان های حقوقی داخلی و بین المللی در این خصوص داده اند، رژیم آل خلیفه همچنان به نقض این حقوق، ادامه می دهد.
جمعیت حقوق بشر بحرین همچنین در این بیانیه تاکید کرد که نظامیان رژیم حاکم در بحرین، تنها در ماه اکتبر، 213 بار به خانه های مردم یورش بردند و 145 تن از جمله 3 زن و 6 کودک را بازداشت کردند.
در این بیانیه که پایگاه خبری مرآت البحرین آن را منتشر کرده، آمده است: در این مدت، 187 تظاهرات مسالمت آمیز در روستاها و مناطق مختلف بحرین برگزار شد که نظامیان رژیم حاکم به 25 مورد از این تظاهرات حمله ور شدند و تظاهر کنندگان را سرکوب کردند که در نتیجه آن، 10 نفر به ضرب گلوله ساچمه ای و 2 تن به ضرب گلوله جنگی هدف قرار گرفتند و 4 تن نیز به سبب ضرب و جرح، زخمی شدند.
جمعیت حقوق بشر بحرین همچنین از صدور احکامی معادل حدود 329 سال زندان برای 66 متهم سیاسی و ابطال شناسنامه 10 شهروند بحرینی و محکوم کردن هر یک از آنان به پرداخت 100 دینار بحرینی خبر داد.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها