حزب‌الله در جنگ بعدی با "اسرائیل" چه خواهد کرد؟

حزب‌الله در جنگ بعدی با
چهارشنبه 14 آبان 1393 - 22:52

کارشناسان نظامی رژیم صهیونیستی پیش بینی کردند که در صورت بروز هرگونه جنگی با حزب الله، در نخستین ساعت های جنگ، فرودگاه ها، بنادر و اماکن حیاتی "اسرائیل" فلج خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی پیش بینی کرد که حزب الله، در نخستین لحظات از جنگ بعدی با این رژیم، فرودگاه بن گوریون و بندر حیفا را به تعطیلی خواهد کشاند.
"اور هیلر" خبرنگار امور نظامی شبکه 10 نیز گفت: امیدواریم که این جنگ هیچ گاه اتفاق نیفتد، اما یکی از افسران بلندپایه ارتش درباره چگونگی ِ جنگ سوم ِ (اسرائیل) با لبنان گفت: با توجه به موفقیت های حزب الله در شلیک موشک به فرودگاه بن گوریون در مدت دو روز و به تعطیلی کشاندن این فرودگاه، پیش بینی می شود در جنگ بعدی، حزب الله، در اولین اقدام، برای فلج کردن این فرودگاه، اقدام خواهد کرد و فرودگاه بن گوریون و بندر حیفا را با موشک های خود به تعطیلی خواهد کشاند.

وی افزود: به نظر می رسد که حزب الله با توجه به قدرت موشک هایی که در اختیار دارد، بیش از حماس در زمینۀ فلج کردن فرودگاه بن گوریون موفق خواهد بود.

هیلر با وجود ادعای این که میان لبنان و (اسرائیل)، تونل زیرزمینی وجود ندارد، خاطر نشان کرد: این مسئول بلندپایه می گوید در جنگ اول ِ لبنان به سال 1982 وقتی که ضد جنبش فتح می جنگیدیم، فتح تونل هایی در لبنان داشت. به این ترتیب می توان گفت که ماجرای تونل ها در لبنان، قدمتی 30 ساله دارد، به این ترتیب، بعید نیست که حزب الله نیز تونل هایی از لبنان تا زیر اراضی اسرائیل ایجاد کرده باشد.

هیلر در پایان بدون اشاره به نام افسر بلندپایه ای که این تحلیل ها را برای خبرنگاران نظامی ارائه کرده است، به نقل از او گفت: هلال ِ شیعی، شامل حزب الله، سوریه و ایران، برای (اسرائیل) بسیار خطرناک تر از گروه های تندروی سنی از جمله دیوانگان ِ داعش است.

26

پربیننده ترین خبرها