شکست طرحهای صهیونیستها برای انزوای ایران

شکست طرحهای صهیونیستها برای انزوای ایران
پنج‌شنبه 15 آبان 1393 - 11:18

العالم - محافل سیاسی صهیونیستی تحقق توافق نهایی میان ایران و غرب را ناکامی بزرگی در پیشبرد طرحها و برنامه های خود برای انزوای ایران در جامعه جهانی و تخریب برنامه هسته ای آن برشمردند.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری العالم، "عودد گرانوت" نویسنده و تحلیلگر مسائل سیاسی شبکه یک تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره تصریح کرد: ظریف وزیر امور خارجه ایران و کری وزیر امور خارجه آمریکا با حضور کاترین اشتون پیش از توافق نهایی در عمان دیدار مهم و حساسی خواهند داشت.

تحلیل گر شبکه تلویزونی رژیم صهیونیستی با طرح این موضوع که منابع غربی و عربی چهره هولناکی از توافقنامه نهایی ترسیم کردند، خاطرنشان کرد :  بر اساس این توافق ایران 5 هزار دستگاه سانتری فیوژ برای غنی سازی اورانیوم در اختیار خواهد داشت، که بیانگر پیشبرد فرایند غنی سازی است. همچنین به تهران اجازه داده شد تا دستگاههای قدیمی سانتری فیوژ را که عملکرد دستگاههای جدید را مختل می کند تعویض کند. این اقدام فرایند غنی سازی اورانیوم را تسریع می کند.

وی با بیان اینکه موشکهای بالستیک دور برد ایران تخریب نمی شوند ، ادعا کرد : موضوع موشکهای بالستیک ایران در توافقنامه مطرح نشد. این موشکها می تواند به کلاهک هسته ای مجهز شود.

گرانوت گفت: مسأله مهمتر این است که اسرار هسته ای ایران فاش نشد.

بر اساس این یافته ها ایران در زمینه تامین سوخت هسته ای از استقلال کامل برخوردار است و این به این معنا است که این کشور در شرف تبدیل به شدن به قدرت هسته ای است.  در حالی که دولت اوباما به دنبال تحقق اتفاق نظر نهایی است.

معاون مشاور امنیت ملی آمریکا گفته است، رسیدن به توافق نهایی با ایران مهمترین دستاورد دولت اوباما است.دولت اوباما همچنین به دنبال راه حلی برای رفع موانع کنگره آمریکا در مسیر تحقق توافق نهایی با ایران است.

پربیننده ترین خبرها