تشدید درگیری ها در قدس اشغالی + ویدئو

پنج‌شنبه 15 آبان 1393 - 11:53

العالم - به دنبال عملیات شهادت طلبانه یک فلسطینی در قدس اشغالی ، برخی مناطق این شهر به صحنه درگیری میان فلسطینی ها و نظامیان صهیونیست تبدیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، درگیری ها پس از آن تشدید شد که یک فلسطینی خودروی خود را به چند صهیونیست در قدس اشغالی کوبید و یکی از آنها را کشت و خود نیز به ضرب گلوله صهیونیست ها به شهادت رسید.

پیش از این درگیری ها، فلسطینی ها درپی ورود نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی و قدم گذاشتن به داخل مسجد "القِبلی" با پوتین و کفش، با آنها درگیر شده بودند.

تعداد زیادی نظامی صهیونیست به همراه صدها شهرک نشین به درخواست گروه های صهیونیست تندرو وارد مسجد الاقصی شدند و با پوتین و کفش به مسجد القبلی قدم گذاشتند که فلسطینی ها برای اخراج نظامیان و شهرک نشینان شدیداً با آنها درگیر شدند.

روز گذشته یک فلسطینی به نام ابراهیم العکاری با خودروی خود به گروهی از صهیونیست ها در شهر قدس حمله کرد و یکی از آنها را کشت و 13 نفر را زخمی کرد. وضع جسمی برخی از زخمی ها وخیم است و نظامیان صهیونیست نیز به ضرب گلوله این فلسطینی را شهید کردند .

پلیس رژیم صهیونیستی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) را مسئول حمله به صهیونیست ها اعلام کرده است.

حماس نیز اعلام کرد حمله ابراهیم العکاری به صهیونیست ها در واکنش به جنایات اسرئیل بوده و گردان های عزالدین قسام - شاخه نظامی حماس - نیز تهدید کرده است که اسرائیل باید منتظر سخت ترین و سنگین ترین درگیری ها در تاریخ جعلی اش باشد.

تعدادی از گروه های فلسطینی از این حمله به عنوان واکنشی به یهودی سازی قدس حمایت کرده اند و تشکیلات خودگردان نیز می گوید مساله یهودی سازی قدس را در شورای امنیت سازمان ملل متحد مطرح خواهد کرد.

کارشناسان معتقدند که اهتمام کشورهای عربی به قضیه فلسطین خصوصاً مسجد الاقصی با مرور زمان کم رنگ تر می شود و همین امر رژیم صهیونیستی را در ارتکاب جرایم و جنایاتش گستاخ تر کرده است، زیرا می داند که کشورهای عربی فقط به محکوم کردن جرایم و جنایاتش بسنده می کنند و هیچ اقدامی نمی کنند.

کارشناسانمی گویند جامعه جهانی به وظایف خود در قبال قضیه فلسطین عمل نمی کند و آمریکا و چند کشور غربی که پیوسته مدعی دفاع از حقوق بشر و آزادی ها هستند و با همین ادعای پوچ جنگ هائی را در منطقه به راه انداخته اند، مانع تداوم جرایم و جنایات اسرائیل علیه فلسطین از جمله یهودی سازی قدس و توسعه شهرک سازی ها نمی شوند.

"محمود الهابش" مشاور امور دینی تشکیلات خودگردان فلسطین درباره درگیری ها در قدس گفت: درگیری های قدس تازگی ندارد، این درگیری ها از سال 1967 که رژیم صهیونیستی بخش شرقی شهر قدس را اشغال کرد، آغاز شده است.

الهابش در مصاحبه اختصاصی با شبکه خبری العالم گفت: درگیری فلسطینی ها با نظامیان و شهرک نشنیان صهیونیست اخیراً افزایش یافته است و همچنان ادامه خواهد یافت؛ زیرا اسرائیل می خواهد توطئه خود را در مسجد الاقصی اجرائی کند. 

 

پربیننده ترین خبرها