تلاش ژنرال آمریکایی برای توجیه جنایات جنگی اسراییل

تلاش ژنرال آمریکایی برای توجیه جنایات جنگی اسراییل
جمعه 16 آبان 1393 - 10:22

رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا در اظهارات اخیر خود، در حالی اقدام ارتش رژیم اشغالگر در قتل‌عام غیرنظامیان در جنگ اخیر علیه غزه را توجیه می‌کند که سازمان دیده‌بان حقوق بشر، بر ارتکاب جنایت جنگی در غزه صحه گذاشته است.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از روسیا الیوم، "مارتین دمپسی" رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا، دیروز از رژیم صهیونیستی در جنگ اخیرش علیه غزه دفاع کرد و گفت: اسراییل تلاش های استثنایی برای کاستن از کشته شدن غیرنظامیان انجام داده است (!)

دمپسی به درستی گزارش های اخیر که از کشته شدن غیرنظامیان در طول جنگ 50 روزه غزه انتقاد می کند، اذعان کرد اما گفت که معتقد است اسراییل تلاش های استثنایی برای کاستن از زیان ها و قربانی شدن غیرنظامیان انجام داده است.

وی خاطرنشان کرد: پنتاگون تیمی را برای کسب تجربه های بدست آمده از عملیات علیه غزه ارسال کرده است.

دمپسی که در موسسه صلح کارنگی در نیویورک سخن می گفت، جنبش حماس را به تبدیل غزه به یک مجتمع تقریبا زیرزمینی از طریق حفر تونل در همه این منطقه متهم کرد و کشته شدن شمار زیادی از غیرنظامیان در غزه را به "برخی چالش های بزرگی نسبت داد که نیروهای اسراییلی با آن مواجه شدند".

وی در سخنانی توجیه آمیز گفت: آنها (نیروهای رژیم اسراییل) برخی کارهای استثنایی برای تلاش جهت کاستن از کشته شدن غیرنظامیان انجام دادند.

با از آغاز حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه در روز 16 تیر ماه سال 1393 ( هفتم جولای 2014) و جنگ علیه فلسطینیان که 51 روز به طول انجامید، دو هزارو 149 فلسطینی از جمله 942 کودک، زن و سالمند به شهادت رسیدند، یازده هزارو 166 نفر از جمله پنج هزارو 802 کودک، سالمند و زن زخمی شدند که البته 532 شهید فقط از 91 خانواده بود، 18 هزار باب منزل به طور کلی ویران شد،  41 هزار باب منزل به طور جزیی خسارت دید، خساراتی به 145 باب مدرسه از جمله 75 مدرسه آنروا وارد شد که برخی از آن به طور کامل منهدم شد، به 7 درمانگاه و بیمارستان، 13 مرکز فوریت های پزشکی، 16 دستگاه آمبولانس و 180 باب مسجد نیز خسارات وارد شد که 71 مسجد به طور کامل تخریب شد.

شمار آوارگان این جنگ 461 هزارو 643 نفر بود که 280 هزار نفر از آنان در مدارس آنروا، 44  هزارو 800 نفر در مدارس دولتی و 138 هزار نفر در منازل مردم ساکن شدند.

جنگ رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع غزه، بیش از 6 میلیارد دلار نیز خسارت دربر داشت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها