روحانی بحرینی اعلام کرد:

هتک حرمت عاشورا در بحرین شدت گرفت

هتک حرمت عاشورا در بحرین شدت گرفت
يکشنبه 18 آبان 1393 - 10:58

رییس گروه آزادی های دینی دیده بان حقوق بشر بحرین اعلام کرد، اقدامات رژیم آل خلیفه علیه آیین عاشورای حسینی در مقایسه با سالهای گذشته شدت گرفته است.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، شیخ "میثم السلمان" به خبرنگاران تأکید کرد: افزایش حمله به عزاداران حسینی در عاشورا نشانه اصرار رژیم بر برخورد اشتباه با آزادی های دینی و برای ایجاد شکاف در میان مردم است، زیرا جامعه بحرین در خصوص این مراسم از نوعی همبستگی برخوردار است.
السلمان گفت: هتک حرمت عاشورا توسط رژیم آل خلیفه، امسال نسبت به سال گذشته 56 درصد افزایش یافت که عمدتا در مناطق بوری، عالی، المعامیر، الدراز و منامه بود.
وی ادامه داد: مزدوران آل خلیفه پرچم های سیاه و پلاکارد های دینی متعلق به عاشورا را برچیدند، یکی از خطبای حسینی (ع) را درباره سخنرانی ها و دیدگاه های شخصی اش مورد بازجویی قرار دادند و تمثال های برگرفته از واقعه کربلا را تخریب کردند.
السلمان سرکوب راهپیمایی با گاز اشک آور، ایجاد مانع در مسیر عزاداران حسینی، بازجویی از صاحبان منازل برای افراشتن پرچم مشکی و مداحان و بازداشت یکی از مداحان، حمله به 25 منطقه عزاداری و برچیدن تکیه عزاداری حسینی در شهر المعامیر را از دیگر جنایات رژیم آل خلیفه علیه عاشورای حسینی برشمرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها