روایت سی ان ان از سردار قاسم سلیمانی + فیلم

يکشنبه 18 آبان 1393 - 12:09

سایت عربی شبکه "سی ان ان" در گزارشی به خبرهای منتشر شده در خصوص نقش سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس در پیروزیهای اخیر ارتش عراق پرداخت.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، سی ان ان در این گزارش تأکید کرد: "در هفته‌های اخیر ارتش عراق دستاوردهای مهمی را علیه عناصر داعش به دست آورد، و تمجید و تعریف‌هایی هم از برخی مغزهای نظامی مانند ژنرال قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس مطرح شد. پس از دستاوردهای اخیر ارتش عراق و بیرون راندن عناصر داعش به خارج از شهر جرف الصخر، برخی رسانه‌های ایرانی و سایتهای خبری عراقی اشاره کردند که سلیمانی مغز متفکر این پیروزی بود."

گزارشگر سی ان ان با بیان اینکه نتوانسته است از یک منبع مستقل این خبرها را پرس وجو کند، تأکید کرد هنگامیکه عناصر داعش در مناطق اطراف بغداد پایتخت عراق در حال پیشروی بودند، سردار سلیمانی با فرماندهی نیروهای عراقی پیروزی های مهمی را ضد عناصر داعش محقق کرد.
این گزارشگر خاطرنشان کرد که جمهوری اسلامی ایران استقرار نیرو در عراق را تکذیب می کند، "با این حال گزارشهای اطلاعاتی بیانگر آن است که ایران در حال هماهنگی راهبردهای نظامی در زمینه مقابله با داعش" است.
گزارشگر سی ان ان با بیان اینکه سردار سلیمانی اکنون به دلیل جنگ با داعش با آمریکا در یک صف قرار گرفته است؛ به ادعاهای قبلی واشنگتن مبنی بر آموزش گروه های عراقی در جریان اشغال عراق و ضربه های سنگین این گروه ها به نظامیان آمریکایی اشاره کرد.
سی ان ان همچنین به مخالفت سردار سلیمانی با سیاستهای آمریکا در سوریه، و نقش مهم ایشان در ایجاد راهبرد مقابله با گروه های مسلح مخالف نظام سوریه، و اتهام رژیم صهیونیستی مبنی بر ایفای نقش اصلی در مأموریتهای حزب الله لبنان اشاره کرد.
این گزارشگر با اشاره به ادعای موافقت سردار سلیمانی با همکاری ایران و آمریکا علیه طالبان پاکستان، مدعی شد که سردار سلیمانی با همکاری با آمریکا در صورت تأمین منافع ایران مخالفتی ندارد.
گزارشگر سی ان ان ادامه داد: "اکنون راهبرد سلیمانی و ایران با سیاستهای آمریکا در عراق همخوانی دارد، ولی در مناطق دیگر منطقه متفاوت است؛ به صورتیکه این سؤال نزد واشنگتن و محافل غربی ایجاد می شود که آیا از این رفیق جدید استقبال کنند، یا اینکه همچنان درخصوص اهداف آینده ایران تردید داشته باشند."

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها