پشت پرده انفجار منازل سران فتح در غزه

پشت پرده انفجار منازل سران فتح در غزه
يکشنبه 18 آبان 1393 - 14:17

غزه (العالم) ـ جنبش فتح و گروه های فلسطینی بار دیگراز جنبش حماس خواستند تا عوامل انفجارهایی که منازل سران فتح درنوار غزه را هدف قرار داده اند، شناسایی کنند.

خبرنگار شبکه العالم از غزه گزارش داد، انفجار منازل و املاک شماری از سران جنبش فتح در نوار غزه، به موضوع روز در میان مردم فلسطین تبدیل شده و به ویژه بر روند آشتی ملی و پایان دادن به اختلافات سایه افکنده است.
از سویی جنبش فتح اصرار دارد جنبش حماس را مسوول این انفجارها بداند زیرا مسوول برقراری امنیت نوار غزه است.
" فیصل ابوشهلا " عضو شورای انقلابی جنبش فتح در گفت و گو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: ما هیچ کسی را متهم و محکوم نمی کنیم اما از جنبش حماس خواسته ایم به عنوان مسوول برقراری امنیت غزه عوامل این حادثه را پیدا و مجازات کند و نقاب از چهره آنان بردارد.
جنبش حماس نیز با رد اتهامات، از جنبش فتح خواست برای اجرای بندهای توافقنامه آشتی ملی که در قاهره به امضا رسیده، تلاش کند.
"اسماعیل رضوان " یکی از سران جنبش حماس در گفت وگو با العالم اظهار داشت: ما اتهامات جنبش فتح به حماس در پی جنایت انفجارهای اخیر را رد می کنیم و از جنبش فتح می خواهیم به اصول ملی وتوافق صورت گرفته پایبند باشد.
جنبش جهاد اسلامی و سایر گروه های فلسطینی با محکوم کردن این انفجارها، آن را ارایه خدمات رایگان به رژیم صهیونیستی دانسته و خواهان رفع اختلافات و یکپارچه شدن تلاشها برای مقابله با تجاوزات و طرح های رژیم صهیونیتسی ضد مردم، خاک فلسطین و مقدسات این سرزمین شدند.
"خالد البطش" یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی هم در گفت وگو با العالم اظهار داشت: هدف از این اقدام متوقف کردن روند آشتی و خدمت رایگان به دشمن صهیونیستی است زیرا بدین ترتیب افکارعمومی از حوادث قدس، به سوی مسایل داخلی، اختلافات و درگیریهای داخلی جلب می شود در حالی که دشمن اصلی ملت فلسطین، رژیم صهیونیستی است و ما نیز باید بار دیگر با وحدت خود و گذر از حوادث جاری اعتبار قدس را بازگردانیم.

همه گروه های فلسطینی هدف قرار گرفتن منازل شماری از سران فتح را محکوم، و این اقدام را تروریستی و به هدف خدمت به رژیم صهیونیستی عنوان کردند.
گروه های فلسطینی اعلام کردند که خواهان گذر از تبعات منفی اینگونه اقدامات و یکپارچه شدن تلاش ها برای مقابله با اشغالگران اسراییلی و ناکام گذاشتن طرح های تجاوزکارانه ضد مردم فلسطین هستند.
tt-8-22:30

پربیننده ترین خبرها