آلمانی‌ها، پایگاه هوایی آمریکایی نمی‌خواهند

آلمانی‌ها، پایگاه هوایی آمریکایی نمی‌خواهند
يکشنبه 18 آبان 1393 - 19:24

فعالان حقوقی آلمان از وزارت دفاع این کشور به علت تداوم فعالیت پایگاه هوائی رامشتاین آمریکا شکایت کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، پایگاه رامشتاین، مرکزی برای فرماندهی عملیات نظامی آمریکا در مناطق مختلف جهان محسوب می شود.

روزنامه "راسیسکایا گازتا" چاپ روسیه در مقاله ای با عنوان "آلمانی ها نمی خواهند آمریکا از خاک کشورشان برای کشتن مردم استفاده کند"، نوشت: هواپیماهای بدون سرنشین آمریکائی از پایگاه رامشتاین برای کشتن افرادی در افغانستان، پاکستان، سومالی و یمن که واشنگتن آنها را "افراطی" می خواند، به پرواز درمی آیند و این امر مغایر با قانون بین الملل است.

راسیسکایا گازتا افزود: هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا خانه های مردم عادی را در کشورهای مذکور بمباران می کنند که در این بمباران ها تعدادی از آنها کشته شدند، بدون اینکه قاتلان تحت پیگرد قضائی قرار بگیرند.

این روزنامه روس می نویسد: دادگاهی که شکایت فعالان حقوقی را دریافت کرده است، از بررسی درخواست آنها امتناع و اعلام کرد که فعالان سیاسی شخصاً از فعالیت هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا متضرر نشده اند، لذا شکایت آنها وارد نیست(!!)

راسیسکایا گازتا نوشت: با این حال امکان مراجعه فعالان حقوقی آلمان به دادگاهی دیگر برای شکایت از آمریکا به علت نقض قوانین بین المللی وجود دارد. سازمان های حقوق بشر اعلام می کنند که آمریکا تعداد دقیق قربانیان غیرنظامی حملات هوایی خود را اعلام نمی کند.

تحقیقات مربوط به حملات هوائی آمریکا به یمن در سال 2009 تا 2012 نشان می دهد که 57 نفر از 82 نفری که در این حملات کشته شدند، غیرنظامی بودند و در میان قربانیان یک زن باردار و 3 کودک وجود دارند.

پربیننده ترین خبرها