نویسنده و تحلیلگر سیاسی فلسطینی:

اسرائیل، رژیمی "داعش سیرت" است

اسرائیل، رژیمی
يکشنبه 18 آبان 1393 - 21:10

‌یک نویسنده و تحلیلگر سیاسی فلسطینی، رژیم صهیونیستی را نمونه مجسم و تکامل‌یافتۀ حکومت تروریستیِ داعش دانست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دکتر "بسام رجا" روز یک شنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: اگر تحولات اوضاع در فلسطین را به دقت پیگیری کنید در می یابید که رژیم صهیونیستی، رژیمی شهرک ساز و تروریستی است که در رأس آن، تروریست بزرگی به نام بنیامین نتانیاهو قرار دارد.

وی افزود: جنایت هایی که آن ها مرتکب می شوند، فراتر از اقدامات "داعش" است و به عنوان یک نمونه می توان به ماجرای شهید "ابوخضیر" اشاره کرد که حتی داعش نیز چنین جنایتی مرتکب نشده است. آن ها این نوجوان را وادار به نوشیدن بنزین کردند آن گاه او را زنده زنده به آتش کشیدند و بی هیچ دلیلی اعدام کردند.

رجا سپس به شباهت رژیم صهیونیستی و داعش از نظر توسعه طلبی و اشغالگری اشاره کرد و گفت: رژیم صهیونیستی به طور پیوسته در حال اشغال اراضی فلسطینی در قدس و دیگر مناطق اشغالی سال 1948 است.

این تحلیلگر سیاسی فلسطینی در ادامه خاطر نشان کرد: پس از شکست رژیم صهیونیستی در حمله به غزه به سبب پایداری مردم و مقاومت فلسطین، نتانیاهو رؤیای دیگری را در سر می پروراند و آن یهودی سازی هرچه بیشتر مناطق فلسطینی است و در این راستا نقشه ها و عملیاتی برای جداسازی مناطق فلسطینی را در دستور کار قرار داد. وی در صدد است کرانه باختری را به طور کامل از باریکه غزه جدا کند و فلسطینی ها را درگیر مسائل و موضوعاتی کند که آن ها را روز به روز از یکدیگر بیشتر جدا کند.

وی افزود: گسترش شهرک های صهیونیست نشین و یهودی سازی قدس از سال 1967 تاکنون بدون توقف ادامه یافته است و شمار شهرک های صهیونیست نشین روز به روز در حال افزایش است و تلاش های این رژیم برای تغییر هویت اسلامی و عربی قدس ادامه دارد.

 این روند را اعداد و ارقام به خوبی نشان می دهد به طوری که شمار شهرک نشینان صهیونیست، به بیش از 300 هزار تن رسیده است و وزیر اسکان در کابینه رژیم صهیونیستی در آخرین اظهار نظر خود گفته بود "ما در "سلوان" سکونت خواهیم کرد." سلوان از مناطقی است که روز به روز بیشتر در معرض اشغالگری صهیونیست ها قرار می گیرد.

این نویسنده فلسطینی همچنین فاش کرد که برخی کشورهای عربی، از خرید خانه های فلسطینی ها در سلوان و دیگر مناطق فلسطینی، حمایت مالی می کنند. رژیم صهیونیستی نیز با بهره برداری از سکوت کشورهای عربی و اسلامی در قبال آن چه در قدس و فلسطین می گذرد، به دنبال پیش بردن برنامه های توسعه طلبانه خود است.

دکتر بسام رجا در پایان هشدار داد که هدف نتانیاهو، اشغالِ یکپارچۀ قدس شرقی و غربی است تا زمینه اعلام قدس به عنوان آنچه وی "پایتخت ابدی رژیم اسرائیل" می خواند، را فراهم کند.

09-14:35

 

پربیننده ترین خبرها