داعش و تجارت پرسودِ نوشیدنی‌های انرژی‌زا

داعش و تجارت پرسودِ نوشیدنی‌های انرژی‌زا
سه شنبه 20 آبان 1393 - 17:58

بر اساس گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌ها، به تازگی تجارت نوشیدنی‌های انرژی‌زا که از ترکیه وارد سوریه و عراق می‌شود، رونق گرفته و سود فراوان حاصل از آن نیز به جیب سرکردگان داعش؛ و در نهایت شرکت‌های صهیونیستی سرازیر می‌‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، کامیونهایی حاوی نوشیدنیهای انرژی زا همه روزه از مرز ترکیه وارد عراق و سوریه می شوند تا به بدست جنگجویان داعش برسند. داعش هدف از این کار را بالا بردن سطح استقامت جنگجویان خود ذکر کرده است. در شعار تبلیغاتی داعش گفته می شود «ردبول بنوشید و پرواز کنید». اما روی دیگر این سکه، درآمد هنگفت سران داعش از فروش این کالاست؛ محصولاتی که معمولا شرکت های صهیونیستی توزیع آن در منطقه را بر عهده دارند.

هفته گذشته هم خبری در آنکارا فاش شد، مبنی بر اینکه همه روزه از مرز ترکیه کامیونهایی پر از نوشیدنیهای انرژی زا روانه سوریه می گردد. برخی از تاجران شبه نظامی داعش کامیونها را پر از قوطیهای انرژی زا نموده و از مرز ترکیه وارد سوریه می نمایند. انها در خصوص ترغیب جنگجویان به استفاده از نوشیدنیها شعاری را باب نموده اند که می گوید: "ردبول بنوشید و پرواز کنید". آنها هدف از این کار را بالا بردن استقامت مردان جنگجو در میدان جنگ ذکر نموده اند.

از سوی دیگر روزنامه صهیونیستی و اقتصادی "کالکالیست" در روزهای اخیر از اقدام شرکت "اسرائیلی" فوزی شمشوم و پسران برای توزیع نوشیدنی "بلو" در کشورهای عربی از جمله اردن، مصر، امارات و عربستان خبر داده بود.

رانندگان شرکت حمل و نقل Cem-Ay  به یکی از خبرگزاری های محلی گفته اند روزانه چندین کامیون حامل رد بول را به سوریه می برند و طرفهایی که این نوشیدنیها را دریافت می کنند، خودشان را به ما معرفی نمی کنند.

هفته گذشته یکی از مسؤولان تبلیغاتی داعش گفته بود که به همسران داعشی‌ها توصیه می گردد برای مردان جنگجو غذاهای مقوی پخت نمایند تا بتوانند در میادین جنگ استقامت داشته باشند. وی همچنین گفته بود به زنان تذکر داده می شود محیط خانه را برای مردان مرتب و تمیز نگه دارند و علاوه بر خانه داری در طبخ غذاهای مغذی دقت نمایند. به زنان گفته می شود با استفاده از خرما، آرد و کره غذاهای پر کالری و پر انرژی اماده نمایند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها