همراهی گسترده مردمی برای تحریم انتخابات آل خلیفه

همراهی گسترده مردمی برای تحریم انتخابات آل خلیفه
سه شنبه 20 آبان 1393 - 20:25

جمعیت وفاق بحرین با صوری خواندن انتخابات پارلمانی و شهرداری رژیم آل خلیفه تاکید کرد که تصمیم به تحریم این انتخابات، گسترده ترین اجماع ملی در کشور را به ثبت رساند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از پایگاه اینترنتی جمعیت الوفاق بحری، تمام احزاب و انجمن ها و گروه های مخالف و مستقل، در داخل و خارج از بحرین اعم از گروه های سیاسی و انقلابی، رسمی یا غیررسمی، از گروه های مختلف اسلامی، لیبرال و یا قومی و ... همگی بر تحریم انتخابات پارلمانی و شهرداری رژیم آل خلیفه که قرار است در 22 نوامبر برگزار شود، توافق کردند.

در پایگاه اینترنتی جمعیت الوفاق آمده است که بحرین در تاریخ خود تاکنون شاهد چنین تحریم گسترده و این اجماع ملی در خصوص انتخابات و یا هر فرایند سیاسی دیگری نبوده است و این اجماع نشان دهنده حجم بحران سیاسی در رژیم آل خلیفه از سال 2011 است.

این بحران سیاسی در بحرین و در منطقه خاورمیانه بی سابقه بوده است؛ زیرا رژیم بحرین به سبب چنگ زدن به حکومت استبدادی فراگیر و ارتکاب نقض های حقوق بشری و تجاوزات فجیع علیه مردم و مخالفان، با محکومیت ها و مطالبات بین المللی بسیاری روبرو شده است. رژیم بحرین همچنان در مقابل مردمی که خواهان تغییرات و اصلاحات سیاسی هستند، دست به جنایات بسیاری می زند.

جمعیت وفاق که در انتخابات سال 2006 و 2010، 64 درصد آرای رای دهندگان را کسب کرده بود، انتخابات فعلی را تحریم کرده است، علاوه بر الوفاق، اقدام دیگر تشکل ها و انجمن ها و گروه های سیاسی و غیره میزان تحریم انتخابات را بسیار بالا برده است.

مطالبات سیاسی گروههای مخالف در بحرین نسبت به مطالبات مردمی دیگر کشورهای عربی اندک هستند. مخالفان خواستارتشکیل حکومت مشروطه سلطنتی دموکراتیک به جای پادشاهی مطلقه و حکومت استبدادی هستند.همچنین از دیگر خواسته های آنها این است که به جای آنکه خواست و اراده مردمی به حاشیه رانده شود، ملت باید منبع قدرت باشد؛ از این رو باید همانند دیگر کشورها، فرصت انتخاب دولت و پارلمان واقعی با اختیارات قانونگذاری و نظارتی واقعی، برای مردم فراهم گردد. 

مردم می خواهند اعضای پارلمان در انتخاباتی سالم و شفاف از طریق یک نهاد مستقل انتخاب شوند و تقسیم حوزه های انتخاباتی عادلانه باشد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها