یورش 240 پلیس آلمانی برای دستگیری هواداران داعش

یورش 240 پلیس آلمانی برای دستگیری هواداران داعش
چهارشنبه 21 آبان 1393 - 19:23

العالم - 240 پلیس آلمانی با دستور دادستانی کلن برای دستگیری 9 نفر از مظنونین کمک به گروهک تروریستی داعش، به منازل آنها یورش بردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، پلیس رینایای شمالی، وستفالی و دادستانی کلن آلمان با صدور بیانیه ای اعلام کرد: افراد مزبور که سن اکثر آنان بین 22 تا 35 سال قید شده در چند سرقت در مدارس و کلیساهای حومه کلن (واقع در غرب آلمان) شرکت داشته اند.  

 خبرگزاری فرانسه اعلام کرد:  احتمال زیادی وجود دارد که افراد دستگیر شده از اموال به دست آمده از سرقت های مزبور برای تامین هزینه تروریست ها در سوریه و اعزام تروریست داوطلب به این کشور استفاده کرده باشند. 

این گمان وجود دارد که یک پاکستانی 58 ساله که همراه این گروه دستگیر شده با همدستی یک فرد دیگر گروه در زمینه جذب داوطلب برای جنگ در سوریه فعالیت داشته است. بازجویی از این دو نفر در دادستانی شهر کارلسروهه که مسئول رسیدگی به پرونده های تروریستی است، ادامه دارد. 

پلیس آلمان منازل 20 "سلفی تندرو" که مظنون به حمایت مادی از تروریست ها و جعل شناسنامه برای داوطلبان جنگ در سوریه هستند را نیز در رینانیای شمالی، وستفالی، باواریا و ساکس سفلی آلمان مورد بازرسی قرار داد.

آلمان سپتامبر 2014 هر نوع فعالیت در حمایت یا تبلیغات برای داعش در این کشور را ممنوع کرده است. 

دستگاه های اطلاعاتی آلمان شمار آلمانی هایی که برای جنگ علیه دمشق در سال 2013 به سوریه رفتند را چهارصد نفر برآورد کرده است.  

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها