تحرکات رسمی برای انتقال زندانیان سعودی از عراق

تحرکات رسمی برای انتقال زندانیان سعودی از عراق
پنج‌شنبه 22 آبان 1393 - 12:25

رئیس جمهور عراق که برای دیدار با مقامات عربستانی به این کشور سفر کرده است، از تحرکات رسمی برای انتقال زندانیان سعودی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "فؤاد معصوم" گفت که در دیدار پادشاه عربستان، ملک عبدالله تأکید کرده است که روابط دو کشور باید تحول یابد، و بین دو طرف تفاهم و همانگی صورت بگیرد.
فؤاد معصوم روز پنج شنبه به روزنامه سعودی "الریاض" گفت: ما ملک عبدالله را فردی صریح و صادق می دانیم، لذا نمی خواهیم به او وعده‌ای بدهیم و کار دیگری کنیم.
معصوم خاطرنشان کرد که مراجع عراقی در نجف قبل از سفرش با او تأکید کردند که روابط با عربستان باید خوب و متمایز باشد و او هم این موضوع را به پادشاه عربستان منتقل کرد.
فؤاد معصوم همچنین اظهار داشت که روابط عراق با ایران خوب است، ولی این امر بر روابط عراق با دیگر کشورهای عربی منطقه (خلیج فارس) تأثیر نمی گذارد.
معصوم ادامه داد: تحرکاتی رسمی برای انتقال زندانیان سعودی به عربستان وجود دارد، و "محمد الغبان" وزیر کشور عراق برای بررسی این پرونده و امکان تبادل زندانیان بین دو کشور، با مسؤولان سعودی نشستی برگزار کرد.
فؤاد معصوم سه شنبه گذشته به پایتخت عربستان رفت و با پادشاه این کشور و شماری از مسؤولان سعودی از جمله "خالد بن بندر" رئیس سازمان اطلاعات و سفرای عرب دیدار و گفتگو کرد.

پربیننده ترین خبرها