کشیدن کیسه‌های سفید بر سر نظامیان آمریکایی در ترکیه

کشیدن کیسه‌های سفید بر سر نظامیان آمریکایی در ترکیه
پنج‌شنبه 22 آبان 1393 - 14:04

اعضای اتحادیه جوانان ترکیه، بر روی سرهای سه نظامی آمریکایی درحال بازگشت از مانورهای نظامی، کیسه های پلاستیکی سفید رنگ کشیدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این نظامیان آمریکایی درحال بازگشت از مانورهای نظامی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) بودند، که چهار روز پیش در دریای سیاه در شمال ترکیه برگزار شد.

کشتی نظامیان آمریکایی در " سرای بورنو " در استانبول ترکیه لنگر انداخته بود.

منابع رسانه ای تأکید کردند، اعضای اتحادیه جوانان ترکیه با کشیدن کیسه های پلاستیکی سفید رنگ بر سر سربازان آمریکایی، شعارهای " مرگ بر امپریالیسم آمریکایی " و " ای آمریکایی ، به خانه ات بازگرد " سر دادند.

جوانان ترکیه ای معترض به حضور نظامیان آمریکایی در خاک کشورشان ، همچنین جوهری شبیه به رنگ قرمز و مشابه خون به روی نظامیان آمریکایی ریختند.

یکی از اعضای اتحادیه جوانان ترکیه به نظامیان آمریکایی گفت " از نظر ما ، شما جنایتکار هستید و باید از کشور ما بیرون بروید و ما اکنون از حق اعتراض ضد شما استفاده می کنیم ".

گفته می شود که هدف از کشیدن کیسه های پلاستیکی سفید رنگ بر سراین نظامیان آمریکایی ، اشاره به حادثه ای است که در سال 2003 و در زمان اشغال عراق از سوی آمریکا روی داد و خشم بسیاری از مردم ترکیه را برانگیخت.

درآن هنگام نظامیان آمریکایی گروهی از سربازان ترکیه را در شمال عراق بازداشت کردند و بر سر آنان کیسه های نایلونی پلاستیکی و به مدت سه روز آنان را دربازداشت خود نگاه داشتند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها