گزارش خبرنگار العالم از آخرین تحولات میدانی سوریه

پنج‌شنبه 22 آبان 1393 - 22:55

تعدادی از سران گروه های تروریستی از جمله فرمانده گروه تروریستی "جبهه النصره" و سرکرده گروه موسوم به "لشکر فجرالاسلام" در منطقه "قلمون" در حملات ارتش سوریه کشته و زخمی شدند.

خبرنگار شبکه العالم از سوریه گزارش داد: در حملات برق آسای ارتش سوریه و نیروهای مردمی در حومه جنوبی و شرقی "حسکه" پس از تکمیل حلقه محاصره تروریست و ایجاد کمین بر سر راه آنها، چندین گروهک تروریستی منهدم و مقادیری اسلحه و مهمات را که برخی از آنها ساخت ترکیه بود، مصادره شدند.

یکی از فرماندهان نیروهای دفاع مردمی درمصاحبه با خبرنگار العالم گفت: اعضای نیروهای دفاع مردمی به اجرای عملیات برق آسای خود علیه تروریست ها در بعضی از روستاهای واقع در جاده "تل ابیض-عبدالعزیز" ادامه می دهند و توانسته اند خود را از سمت "جبل عبدالعزیز" به 8 کیلومتری روستای "السوده" که پایگاه اصلی داعش در منطقه به شمار می آید، برسانند.

وی افزود: هدف از این عملیات دفاع از حسکه و بازداشت عناصر و هسته های پنهان تروریست ها و جلوگیری از نفوذ تروریست ها به شهر است تا حسکه همچنان در امنیت و آرامش باقی بماند.

گروههای تروریستی در حومه "حماه" به تخریب زیرساخت های کشور ادامه می دهند و در این راستا، به نیروگاه تولید برق در "محرده" واقع در حومه "حماه حمله" کرده و با موشک، واحدهای کنترل و مخازن سوخت را هدف قرار دادند که در نتیجه این حملات نیروگاه در آتش سوخت و از کار افتاد.

یکی از کارگران واحد کنترل نیروگاه برق در مصاحبه با شبکه العالم گفت: ما در سالن کنترل بودیم که یک موشک به آنجا برخورد کرد و موشک دیگری نیز مخازن مازوت را هدف قرار داد. این حملات برای بار اول نیست بلکه نظیر آن بارها تکرار شده است.

در ارتفاعات قلمون پس از عملیات شناسایی دقیق، ارتش و نیروهای مردمی، محل نشست سران گروه های تروریستی شامل "جبهه النصره" را در "جرود فلیطه" هدف قرار دادند که در پی آن "ابومالک التلی" سرکرده جبهه النصره در منطقه قلمون و "ابوطلال محمد" سرکرده گروه موسوم به لشکر فجرالاسلام وابسته به داعش به هلاکت رسیدند.

خبرنگار العالم در پایان تاکید کرد، جبهه النصره هنوز در شوک ضربه ای که در جرودالقلمون دریافت کرده است به سر می برد و این امر بدون شک بر روحیه تروریست ها که در این فصل سرد تحت محاصره ارتش هستند، تاثیر خواهد گذاشت.

پربیننده ترین خبرها