زن انگلیسی به خاطر کمک به همسر داعشی خود زندانی شد

زن انگلیسی به خاطر کمک به همسر داعشی خود زندانی شد
شنبه 24 آبان 1393 - 08:36

دادگاه انگلیس، زنی را به اتهام حواله کردن مبالغی برای شوهرش که در سوریه برای داعش می جنگد، به 28 ماه زندان محکوم کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، قاضی دادگاه به شبکه بی.بی.سی گفت: این زن، سعی کرده بود یکی از دوستان خانوادگیش را بفریبد تا مبلغی حدود 16 هزار پوند را به ترکیه منتقل کند که این مبلغ، از آن جا به دست همسرش برسد.

وی افزود: این زن در حالی که می دانست شوهرش در سوریه درگیر جنگ است، این مبلغ را برای او ارسال کرد تا از او حمایت کند.

این قاضی انگلیسی تاکید کرد: این زن، نیمی از مدت محکومیت خود را در زندان خواهد گذراند و نیم ِ دیگر را می تواند با محدودیت تردد، در خانه بگذراند. این حکم با تخفیف صادر شده و علت آن، رعایت حال این زن است که مادر دو کودک است.

وی خاطر نشان کرد: این زن می دانست که شوهرش به همراه داعش می جنگد و اموالی که سعی داشت به او برساند برای حمایت از جنگ ها و درگیری های این سازمان به کار گرفته می شد.

در این میان دوستِ خانوادگی این زن از هدف ارسال این اموال به ترکیه اظهار بی اطلاعی کرد.

شوهر این زن، در اوایل سال جاری میلادی از همسرش خواسته بود که مبلغی را به صورت نقدی تهیه کرده و برای او ارسال کند. زن نیز پول را فراهم کرد و یکی از دوستان دانشگاهی خود را قانع کرد با گرفتن 1000 یورو، این پول را به ترکیه برساند. اما دوست این زن هنگام سفر در فرودگاه هیثرو لندن به پلیس اعتراف کرد که مقداری پول در لباس زیر خود پنهان کرده است.

شوهر این زن، پیش از این به قاچاق مواد مخدر در انگلیس متهم شده بود و در اواسط سال گذشته میلادی، انگلیس را به سوی سوریه ترک کرد.

26

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها