السفیر:

ماجرای خیالی ترور سید حسن نصرالله در عاشورا !

ماجرای خیالی ترور سید حسن نصرالله در عاشورا !
شنبه 24 آبان 1393 - 09:11

روزنامه السفیر لبنان با اشاره به جنجال رسانه‌ای به راه افتاده در خصوص طرح رژیم صهیونیستی برای ترور دبیرکل حزب الله لبنان در روز عاشورا، این خبر را ساخته و پرداخته یکی از کاربران شبکه‌های اجتماعی عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، ماجرا از آنجا آغاز شد که رسانه‌ها خبری را به نقل از یک مسؤول امنیتی اروپایی در فلسطین اشغالی در مصاحبه با روزنامه هلندی "دی تلگراف" منتشر کردند که گفته بود، رژیم صهیونیستی قصد داشت با شلیک موشکی  دقیق اما  کم قدرت از طریق پهپاد، سید  حسن نصرالله را در مراسم روز عاشورا ترور کند؛ اما این امر به خاطر فناوری پیشرفته ای که حزب الله دراختیار دارد و همچنین مشکلات لجستیکی این رژیم و استقرار  نیروهای  ویژه  حزب الله درطول مسیر سید حسن نصرالله، شکست خورد.
به گفته این مسؤول امنیتی اروپایی، رژیم صهیونیستی قصد داشت با موشک با هدایت شونده دقیق اما با قدرت انفجاری کم سید حسن نصرالله را هدف قرار دهد، تا همگان اینگونه فکر کنند که بمب منفجر شده و یا عملیات انتحاری صورت گرفته است.
این منبع علت شکست طرح ترور سید حسن نصرالله را فناوری خاصی دانست که روسیه دراختیار حزب الله قرار داده است.
شبکه "ال بی سی" لبنان هم به نقل از دی تلگراف تأکید کرد که نیروهای ویژه حزب الله کلاه های مخصوصی دارند که با رادارهای روسی مستقر در جبل الشیخ در ارتباط است، و ورود هرگونه هواپیمایی به  حریم هوایی لبنان را  رصد و به  این کلاه ها منتقل می کند.

اما این گفته ها تا چه حد صحت دارد و آیا نصرالله واقعا از ترور نجات یافته است؟
یکی از فعالان پایگاههای اجتماعی به روزنامه لبنانی "السفیر" گفت: حقیقت این است که این گزارش، اخبار خیالی است که من و یکی از دوستان روزنامه نگارم جمع آوری و در قالب خبر تهیه کردیم؛ و به عمد سعی کردیم دروغ در آن کاملا واضح و آشکار باشد.
وی افزود: این فکر وقتی به ذهن ما خطور کرد که خبری منسوب به روزنامه پراودا چاپ روسیه را خواندیم، که از تبادل امنیتی حزب الله و روسیه خبر داده بود. اما هنگام مراجعه به سایت روزنامه مشخص شد آخرین مقاله‌ای که نامی از حزب الله در آن برده شده مربوط به ابتدای سال جاری است؛ حس کردیم عده ای قصد فریب ما را دارند، از این رو تصمیم گرفتیم خبری را جعل کرده و در پایگاههای اینترنتی منتشر کنیم.
وی درباره چگونگی انتخاب اطلاعات خیالی در خبر طرح ترور سید حسن نصرالله گفت: دو روز بعد از مراسم روز عاشورا تا جایی که توانستیم اخبار خیالی درباره نیروهای حزب الله که وظیفه تامین امنیت راهپیمایی را داشتند جمع آوری کردیم؛ سپس به موضوع مشارکت سید حسن نصرالله در این تجمع بدون آن که مردم متوجه او شوند پرداختیم، و به این ترتیب خبر خنده داری  ساختیم که هدف از آن قبل از هر چیز هشدار به مردم برای باور نکردن همه اخباری است که در رسانه‌ها منتشر می شود.
وی افزود: ناگهان شنیدیم که خبر به سرعت بی سابقه‌ای میان مردم و سایت‌های خبری منتشر و از کنترل خارج شده است؛ تا جایی که حتی وقتی تلاش کردیم خبر را تکذیب کنیم کسی حرف ما را باور نکرد و ما را به  دروغگویی متهم کردند.
درنتیجه، یگان صهیونیستی "سریت میتکال" نه تنها تیم ترور نیست، بلکه شامل نیروهای پیاده نظامی است که هیچگونه هواپیمایی (طبق ادعای خبر) در اختیار ندارند؛ و همچنین ماهواره های روسیه برای کشف مواد منفجره به کلاه افراد نقابدار در منطقه جبل الشیخ متصل نیست. همه اینها درسی بود که یک فعال و روزنامه‌نگار به رسانه‌ها داد.

پربیننده ترین خبرها