نشست فوق العاده سران عرب در ریاض

نشست فوق العاده سران عرب در ریاض
يکشنبه 25 آبان 1393 - 14:07

نشست فوق العاده سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس درحالی امروز در ریاض برگزار می‌شود که برخی از این کشورها به علت حل نشدن اختلافات عربستان، امارات و بحرین با قطر خواستار تداوم ریاست کویت بر این شورا به مدت یک سال دیگر هستند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سایت خبری "المرصد" عربستان به نقل از یکی از مسؤولان عرب حاشیه خلیج  فارس تأکید کرد که عربستان ، امارات و بحرین معتقدند اختلافات آنها با قطر باید پیش از برگزاری نشست سران عرب در دوحه حل شود.
این مسؤول که نام وی ذکر نشده است ، اعلام کرد برخی از کشورها خواستار تمدید یک ساله ریاست کویت بر شورای همکاری خلیج فارس هستند تا مشخص شود که آیا قطر به تعهدات سابق خود پایبند است یا نه.
شیخ صباح الاحمد امیر کویت اخیراً به عربستان، امارات ، بحرین و قطر سفر کرد تا اختلافات این کشورها پیش از نشست سران عرب در دوحه حل شود، ولی میانجیگری وی به نتیجه نرسید.
نشست دوحه طبق توافقات سابق باید در ماه دسامبر 2014 برگزار شود.
از سوی دیگر، نشست هفته گذشته وزرای خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس که پیش از برگزاری نشست سران برگزار می شود ، به تعویق افتاد؛ که این امر بیانگر شدت اختلافات اعضای این شورا است .
قطر اعلام می کند که نشست ماه آینده سران عرب در دوحه به قوت خود باقی است، و نشست وزرای خارجه به تعویق افتاده ولی لغو نشده است .
عربستان ، امارات و بحرین اعلام می کنند که قطر در امور دیگر کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس مداخله می کند، و در همین راستا روز 5 مارس 2014 سفرای خود را از دوحه فراخواندند.

پربیننده ترین خبرها