نظر شخصیتهای بحرینی درباره همه پرسی

يکشنبه 25 آبان 1393 - 15:01

شماری از شخصیتهای رسانه ای، سیاسی ، حقوقی و دینی برجسته بحرین، با انتشار فیلمی مشترک در شبکه های اجتماعی، خواهان مشارکت همه مردم در همه پرسی شدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این شخصیت ها همچنین اقدامات رژیم آل خلیفه در نقض حقوق و بازداشت اخیر زنان و کودکان را محکوم کرده و خواستار حمایت از حق تعیین سرنوشت مردم بحرین شدند.
"عبدالرِووف الشایب " دبیر کل جنبش خلاص، خواهان مشارکت گسترده مردم در همه پرسی شد و شرکت در همه پرسی را به منزله شمشیری بر بالای گردن رژیم حاکم عنوان کرد.
"راشد الراشد" یکی از رهبران جریان عمل اسلامی بحرین نیز گفت: همه پرسی گزینه مردم است و فقط یک رای ساده نیست بلکه تعیین سرنوشت کل کشور است.
وی خواهان مشارکت برای ساختن آینده ای روشن و بدون حکومت آل خلیفه شد.
"حسن جابر" یکی از فعالان حقوقی نیز در اظهاراتی شدید اللحن گفت: بازداشت زنان و کودکان یعنی ترور حس مادرانه و معصومیت کودکان و زیر سوال بردن مروت و جوانمردی عربی است.
وی با اعلام حمایت از همه پرسی، خواهان انتشار گسترده این فیلم در پایگاه های اجتماعی شد. در همین حال " فیصل هیات" یکی از خبرنگاران، خواهان آزادی زنان زندانی شد و حمایت خود را از حق تعیین سرنوشت اعلام کرد و خواهان مشارکت در همه پرسی شد.

"محمد سلطان" یکی از فعالان بحرینی نیز با تاکید بر حق مردم بحرین در تعیین سرنوشت خود، استفاده از زور و زندانی کردن زنان و کودکان را لکه ننگی بر پیشانی انسانیت و مردانگی و تنزل پیدا کردن شرف عربی دانست.
حسن عبدالنبی از دیگر فعالان بحرینی نیز همانند دیگر شخصیتهای بحرینی، بازداشت زنان را جنایت زشتی دانست و تاکید کرد که این اقدام دلیل بر پستی تصمیم گیرندگان آن دارد.
وی خواهان ادامه تحریم انتخابات مجلس شد و افزود: با برگزاری همه پرسی مردم می توانند به صورت واقعی در تعیین سرنوشت خویش مشارکت کنند.
"السید مرتضی السندی" سخنگوی جریان وفای اسلامی بحرین نیز برای اعلام همبستگی با زنان زندانی در ساختمان تحقیقات جنایی ، از محافل بین المللی خواست در دفاع از حق مردم بحرین برای تعیین سرنوشت و مقابله با حملات آل خلیفه و اشغالگران سعودی موضع گیری کنند واز مردم نیز خواست در همه پرسی مشارکت کرده و در روز انتخابات مجلس به نافرمانی مدنی روی آورند.

"ابراهیم العرادی" پزشک و فعال بحرینی هم تلاش رژیم حاکم برای برگزاری انتخابات آتی مجلس و به ثمر نشاندن آن با اعطای تابعیت سیاسی را شکست خورده توصیف کرد و خواهان مشارکت مردم در همه پرسی و حمایت از حق تعیین سرنوشت شد.
"شیخ محمد التل" یکی از علمای مذهبی بحرین نیز گفت: همه پرسی، بهترین وسیله برای شناختن نظر گروه ها در تعیین سرنوشتشان و حق ثابت و اصیل مردم در انتخاب نظامی حکومتی است و عدول از این امر عقب ماندگی و ارتجاع است.
این پزشک و فعال بحرینی افزود: دعوت به مشارکت در همه پرسی، طرفداران حکومت زور و ستم را نگران کرده و این در حالی است که مخالفان همه پرسی افراد ظالم، بدخواه و طرفداران ظلم و استبداد هستند.

"سید جعفر العلوی" یکی از علمای بحرینی و رهبر جریان عمل اسلامی این کشور گفت: محقق شدن اهداف طرح همه پرسی، نیاز به فداکاری دارد، وی هم چنین خواهان مشارکت گسترده مردم در همه پرسی شد.
همه پرسی در بحرین روزهای جمعه و شنبه 30 آبان و اول آذر ماه (21 و 22 نوامبر) برگزار خواهد شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها